hv 2

Milí rodiče,
vítáme Vás na stránkách naší třídy Hvězdiček. Zde se budete dozvídat o všech důležitých věcech, které nás čekají, nebo jsme společně prožili. Informace budou také na nástěnce v šatně a samozřejmě se budeme snažit říct Vám vše ústně. Přesto je dobré sledovat i tyto webové stránky, zvláště pokud jste nebyli nějakou dobu ve školce a mohla by Vás zaskočit akce, na kterou byste nebyli připraveni.

Přejeme Vám, dětem i nám školní rok, na který budeme rádi vzpomínat.                 

Paní učitelky z Hvězdiček.  

Tento týden jsme se zaměřili nejen na křesťanské slavení Velikonoc, ale i na tradice lidové. Každý den jsme se postupně seznamovali s jednotlivými charakteristickými dny jako je Modré pondělí, Šedivé/Žluté úterý, Škaredá/Sazometná středa, Zelený čtvrtek. Vysvětlili jsme si, co se v které dny dělalo, co bylo pro tyto dny typické a co se naopak třeba dělat nemělo nebo jaké se jedlo jídlo.

Tento týden jsme se zaměřili na probírání křížové cesty – prohlíželi jsme si a popisovali jsme obrázky, mluvili jsme o tom, jak můžeme někomu pomoci, jak a čím můžeme někomu udělat radost. Zamýšleli jsme se nad našimi zkušenostmi ze života, nad tím, jak to měl Pán Ježíš těžké a přesto všechno vydržel a zvládl.

V uplynulém týdnu jsme se věnovali poznávání hmyzu, broučků. Děti se učily básničku s pohybem „Brouček v trávě“, skládaly písmena, procvičovaly sluchovou analýzu a syntézu slov, slabikovaly. Opakovaly nadřazená a podřazená slova, tvořily zdrobněliny.

I tento týden jsme se věnovali jaru, jarním květinám, jarnímu tvoření. Vedli jsme rozhovor na téma „víkend“, opakovali jsme dny v týdnu, vymýšleli jsme slova na určité hlásky, házeli jsme kostkou a určovali jsme, kdo má více/méně a o kolik. Popěvkem „Uvijeme věneček“ jsme zopakovali názvy jarních květin, pojmenovali jsme si jednotlivé části rostliny (květ, stonek, listy, kořen, cibulka) a řekli jsme si jejich význam.

Tento týden jsme se s dětmi zaměřili na přicházející jaro. Nejprve jsme si popovídali, jak děti prožily jarní prázdniny a poté už jsme se věnovali tématu. Povídali jsme si o změnách počasí souvisejících se změnou ročního období, zopakovali jsme si roč. období a jejich charakteristické rysy, naučili jsme se básničku „Sněženka“ a „Zimo, zimo, táhni pryč“, hráli jsme pohybové hry „Slunce, voda, blesk“ a „Vyháníme zimu“ s básničkou „Zimo, zimo, táhni pryč“.

Prázdninový týden se nesl v prázdninovém duchu se zaměřením na postní dobu. Děti se seznámily s pojmem postní doba, co znamená „postit se“. Vyslechly si příběh „O fíkovníku“, „O třech stromech“, zazpívaly písně „Ty se na mě díváš s láskou“, „Děkuji za Tvůj kříž, Pane“, opakovaly lidové písně na vystoupení pro seniory, hrály pohybové hry „Na auta“, „Dokolečka, dokola“, zacvičily si s obručemi.

Odpočívaly s poslechem pohádek z knih „Pohádky sestry Filomény“ a „Nové pohádky skřítka Medovníčka“. V malém počtu si děti řádně užily prázdninový provoz. 

Tento týden, jak už napovídá nadpis, jsme se věnovali více tématům. Začali jsme opakováním a povídáním o masopustu, seznámili jsme se s jednotlivými dny jako je např. „Tučný čtvrtek“, „Masopustní neděle - taneční neděle“ a „Masopustní pondělí“. Učili jsme se novou pohybovou básničku „Šašek dělá legraci“, hráli jsme ještě masopustní hry „Masopust“, „kytičkovaná“, skládali jsme slova masopust/maska z PET víček podle předlohy, opisovali jsme je i na tabuli, seznámili jsme se s písněmi „Masopust držíme“, „To je zlaté posvícení“.

Tento týden jsme se věnovali problematice odpadů, třídění, rozpoznávání materiálů. Opakovali jsme dny v týdnu, roč. období a jejich charakteristiku, pomocí házecí kostky jsme určovali množství (více, méně, stejně, o kolik více či méně). Seznámili jsme se s básničkou „Třídíme odpad“, hráli jsme hru „nasbírej nejvíce PET víček“ (rozvoj předmatematických dovedností) a „najdi něco…“ (se zaměřením na materiály).

Na začátku týdne jsme si zopakovali dny v týdnu – kolikátý je který den, který den je před…, který den je po…. a dále jsme se věnovali smyslům. Zopakovali jsme si k čemu jsou, kde smysly sídlí a k čemu je máme, zahráli jsme si hru „kde máš smysly“. Seznámili jsme se s básničkou „Smysly“ a pak už jsme se věnovali konkrétně ZRAKU a HMATU.

Tento týden jsme s dětmi navázali na předchozí téma a věnovali jsme se smyslům. Pondělí jsme zahájili vzpomínáním na víkendové aktivity a pak už jsme se zaměřili na naše smysly. Téma jsme uvedli motivační pohádkou „Jak pejsek vyčenichal krtka“.