Sluníčka
Milí rodiče,
vítáme Vás na stránkách naší třídy. Zde se budete dozvídat o všech důležitých věcech, které jsme dělali, co jsme se učili nebo prožívali. Informace budou také na nástěnce v šatně a samozřejmě se budeme snažit říct Vám vše ústně. Přesto je dobré sledovat i tyto webové stránky, zvláště pokud jste nebyli nějakou dobu ve školce a mohla by Vás zaskočit akce, na kterou byste nebyli připraveni.
Přejeme Vám, dětem i nám školní rok, na který budeme rádi vzpomínat.
Paní učitelky ze Sluníček a školní kaplan otec Antonín Štefek.
- Podrobnosti
O slavností tří králů jsme se opět přivítali v novém roce. V chrámu sv. Václava děti zpívaly u betléma třem králům a následně jsme pozdravili našeho otce biskupa Josefa a sestřičku Albertu, abychom jim také zazpívali a popřáli mnoho zdraví a Božího požehnání v novém roce. Následující den jsme si prožili "Den oblíbené hračky." Děti si tak přinesli, co dostali pod stromečkem a z čeho měli největší radost. Zdramatizovali jsme si příběh vánoční události "Proč jsi vyšla hvězdičko?" za zpěvu vánočních písní, podle náboženské pedagogiky Fr. Ketta. Týden jsme zakončili povídáním o stopách. Téma jsme pojali z více pohledů. Prvním pohledem byly stopy zvířat, z druhého pohledu to byly stopy, které zanecháváme v něčím srdci - naší přítomností. Děti, zábavnou formou, hledali stopy lesních zvířat, skládaly pexeso o lesních stopách, povídaly jsme si také o tom, co můžeme a nemůžeme přinést zvířátkům do krmence, co mají daná zvířátka v lese za potravu a která v zimě spí zimním spánkem. Hráli jsme si na veverky, které sbírají oříšky. Také jsme děti poučili o tom, jak se mají chovat v lese. Na odpočinek byla vytvořena Opičí dráha na správný vývoj klenby nohy. Odpoledne děti cvičili grafomotoriku.
Začali jsme s nácvikem nové písně"Tancujte myši".
- Podrobnosti
Během těchto dvou týdnů si povídáme o době adventní a teké svatých,kteří v těchto dnech slaví svátek. Začalo se sv. Ondřejem, sv. Barborou, ale i sv. Mikulášem, který nás také ve školce i s anděly navštívil. Děti se seznámily s dobou adventní, co pro nás tato doba znamená a jak dlouho trvá. V čase si také opakujeme pásmo na Vánoční vystoupení a věnujeme se i výzdobě nástěnek v kostele, připravujeme ozdoby na vánoční stomečky, které v kostele sv. Michala také vyzdobíme. Ráno se pravidelně setkáváme ke stišení při ranní modlitbě, která tento rok nese název "Otevři". Adventními úkoly se každý den přibližujeme nejen svátku narození našeho Spasitele, ale i ke Svaté bráně ve svatém roku 2025.
- Podrobnosti
Téma o svatých nás provázelo celým týdnem. Povídaly jsme si kdo jsou svatí, co je to nebeské království? S tímto tématem bylo spojeno i dušičkové téma o životě a smrti. V příběhu "Když dinosaurům někdo umře", "Smrt starého dubu" jsme si vysvětlily, že život smrtí nekončí, ale i o tom, že co se jednou narodí, také jednou zemře. Vzpomínka na všechny věrné zemřelé přispívá mimo jiné i k tomu, abychom žily v pokoji a světlo věčné svítilo i nám. K tomuto tématu jsme si povídaly o lidech, kteří byli malí jako my a stali se svatými. Venkovní hrátky jsme spojily i s hrabáním listí a úklidem školní zahrady na zimu.
Zapálíme svíčku,
za ty, co jsou v nebíčku.
Vzpomeňme si v tuto chvíli,
na všechny, co s námi žili.
- Podrobnosti
Ochrana naší planety je jedním z nejdůležitějších úkolů, které se můžeme učit již v dětství. Chráníme prostředí ve kterém žijeme a proto se děti učily třídit odpad, co patří do kterého kontejneru a tím si opakovaly ibarvičky a třídění materiálu. Problém nám dělala žárovka, elektrospotřebiče a baterky s kartonem kam patří. Kompost máme na školní zahradě, ale jak lze kompostovat jablíčko jsme si zdramatizovaly pohádkou s prožitkem. S ochranou lesa a jak se máme chovat jsme se seznámily v pohádkovém příběhu, který jsme si zahrály a děti se tak naučily, co je správné chovaní a co škodí lesu i lesní zvěři. V pátek nás navštívil pan ilustrátor a malíř Adolf Dudek s pohádkou. Postupně se učíme Vánoční příběh a písně na Vánoční besídku.
- Podrobnosti
Celý týden jsme se setkávaly ráno ke společné modlitbě, kdy jsme si povídaly s dětmi o misiích, misionářích a zazpívaly si písně k misiím. S otcem biskupem Antonínem jsme ve středu oslavili letos první mši svatou, která byla objetovaná za naši školku Ovečku. Během katechezí se děti také dověděli o jednotlivých kontinentech světa, jak se tam žije a proč je důležité po celém světě být dobrým misionářem. Zpívaly si misijní písně a učily se i nové.
- Podrobnosti
Jak plyne z názvu, celý týden jsme si povídali o ovoci a zelenině. Děti poznávaly a pojmenovávaly všemi smysly co je ovoce a co zelenina. Prostřednictvím pohádkových příběhů "O jablíčku, které se chtělo stát hruškou", "Ovocné a zeleninové království", "O veliké řepě" se děti blíže seznámily s ovocem a zeleninou, kde roste, jak se od sebe odlišují v růstu. Naučili se báseň
"Ovoce a zelenina, to je zdraví, to je síla, kdo jí mrkev ředkvičky, ten je zdravý celičký. |
Zahrály jsme si pohybové hry na toto téma a celý týden jsme vyráběly z papíru a barev různé druhy ovoce a zeleniny. Děti vymýšlely, jaké znají písně o jablíčku, o hrušce, učily se pohádkovou píseň "O veliké řepě".
- Podrobnosti
V týdnu jsme si povídaly o Andělech strážných, kteří nás ochraňují. Děti uváděly příklady, kdo může jejich andělem být, protože máme anděly, kteří nejsou vidět, ale i ty, které vidíme a chrání nás. K tomu však patří i zlí andělé, kteří chtěli být mocnější než Bůh a byli neposlušní a zlí, těm říkáme ďábel a před tím se musíme mít na pozoru, aby nás nenaváděl ke špatným věcem. Oslavily jsme našeho školního ochránce sv. Michaela archanděla. Zazpívaly si písně o andělích nebo se učily básničku s pohybem.
Následující dny jsme si povídaly, jak lidé byli neposlušní a zlí a Bůh na ně seslal povodeň. Nám docela blízké téma z nedávno vysoké hladiny řeky Moravy. Děti si hrály na zvířátka z archy a pojmenovávaly samce a samici od každého. Jako projektový den jsme vytvořily archu a děti vybarvovaly jednotlivá zvířátka, která po vystřižení lepily do archy. Části příběhu o potopě a záchraně skládaly z puzzlů.
U poslušnosti, lásce k Bohu a zvířátkách jsme zůstali i v pátek v příběhu o sv. Františkovi.
- Podrobnosti
Během tohoto týdne jsme si postupně ztvárňovaly jednotlivé dny stvoření. S dramatizací a prožitkem děti předváděly co Bůh stvořil a vše bylo dokonalé.Děti se zamýšlely, že i oni vytvářejí kresbou, malbou i konstruktivní hrou dokonalé věci, které si mohou pochválit, že se jim to povedlo. Poslední dny v týdnu jsme si povídali příběh o Jonášovi, o životě sv. Václava. Výtvarné aktivity spočívaly v tvorbě jednotlivých nů stvoření a podzimní krásy; Děti se učily píseň na mši svatou a také dětské lidové písně na vystoupení pro seniory.
- Podrobnosti
Doprava, dopravní značky a jak se máme chovat jako chodci na přechodech, ale i jaká nebezpečí na nás mohou čekat ve školce, doma, v obchodě jsme si dramatizovaly během celého týdne. Děti společně se zajícem se naučily základní dopravní značky, kdy mohou jít a kdy musí stát. Často jsme prostřednictvím pohybových her opakovaly základní barvy a skupinové třídění po dvou. Madvídek nám ukázal, co se může stát ve školce, pokud bysme lezli na židličku, stůl, strčily prsty do skˇříňky nebo do dveří. S medvídkem jsme si také pověděly jak se kdo cítí, jakou má nálady a děti vymýšlely, proč tomu tak asi je. Ve čtvrtek k nám přišly studentky medicíny, aby nám řekly, proč a ak se máme starat o své zoubky.
- Podrobnosti
Druhý týden ve školce jsme se opět s ní seznamovaly. Tak jako máme pravidla doma, máme pravidla i ve školce, která je potřeba dodržovat, abybylo naše soužití krásné a bezpečné. Děti následně vybrané providlo ztvárnily pomocí dekorativních materiálů. Učily jsme se novou píseň "Dny v týdnu", "Někdo Ti stojí u dveří"; opakovaly jsme i dětské lidové písně. S písní děti poznávaly a vyhledávaly barvy, třídění (tvary a barvy), ALSO pro nás připravili na Sv. Kopečku program z lesní pedagogiky pro vnímání přírody .všemy smysly. Děti poznávaly zvuky z přírody, hmatem srst lesní zvěře, čichem lesní plody a zrakem pozorovaly nejen lišku, ale i včely a jejich produkty. Jelikož máme ve třídě mnoho nových dětí, musíme si stále pravidla opakovat, seznamujeme se s vybavením třídy a čkolky, kam co patří, kde má která hračka své místo a kde máme místo i my.
Strana 1 z 2