slunceMilí rodiče,
vítáme Vás na stránkách naší třídy. Zde se budete dozvídat o všech důležitých věcech, které jsme dělali, co jsme se učili nebo prožívali. Informace budou také na nástěnce v šatně a samozřejmě se budeme snažit říct Vám vše ústně. Přesto je dobré sledovat i tyto webové stránky, zvláště pokud jste nebyli nějakou dobu ve školce a mohla by Vás zaskočit akce, na kterou byste nebyli připraveni.

Přejeme Vám, dětem i nám školní rok, na který budeme rádi vzpomínat.                 

Paní učitelky ze Sluníček a školní kaplan otec Antonín Štefek.  

G380206krizHlavním tématem, které nás provázelo byl v tomto týdnu kříž. S dětmi jsme si povídali o tom, jaké různé  kříže v našem životě můžeme mít. Četli jsme si evangelium o ukřžování Pána Ježíše a dvou lotrů, a také jsme si vyprávěli příběhy související s křížem. Za pomocí obrázků jsme si přiblížili křížovou cestu a naučili se při tom písničku "Byl jsi tam." Vyzkoušeli jsme si, jak se žehnat svěcenou vodou, a také jak  a proč se v kostele pokleká. Při procházkách jsme navštívili kostel Zvěstování Panny Marie a také kostel sv. Michala, kde jsme zhlédli výstavu postaviček ztvárňujících příběhy ze zásadních okamžiků života Pána Ježíše. V úterý a pátek jsme se spolu s ostatními třídami připravovali zpěvem písní na vystoupení pro klienty domova seniorů. V odpoledních výtvarných aktivitách jsme se věnovali tvorbě křížů různými technikami a také výrobě jarních kytiček a motýlů z papíru.



 

d19ad500V týdnu s tématem "Co spadne do země vyroste"  jsme si povídali nejen o tom jak z malého semínka může vyrůst velká rostlinka, ale také  o tom, jak se podle svého chování můžeme my sami stát dobrými nebo špatnýmG070002i lidmi. K tomu nám také pomohl úryvek "O rozsévači" z Lukášova evangelia. Postupně nás také celým týdnem provázela píseň "Rozsévač." Slavnost sv. Josefa nám příběhem z evangelia připomněla, jak z malého Ježíška, který pomáhal svému pěstounovi, vyrostl Pán Ježíš. Děti vyprávěli jak samy doma pomáhají svým tatínkům a také pak nakreslili obrázky. Během týdne jsme se naučlili písníčky s tancem: "Pam, pam pampelišky v žlutém klouboučku," "Hřej sluníčko, hřej," a "Čížečku, čížečku."  Pomocí pohádek jsme si přiblížili jak se nejen rostlinky, ale také zvířátka probouzejí ze zimního spánku. Během výtvarných chvil jsme rozličnými technikami tvořili různé druhy květinek. Při tematických porcházkách a při hře na zahradě jsme hledali rostlinky, o kterých jsme se učili.

G070093Všechno raší kolem bzučí a děti se učí poznávat hmyz. Děti se v dramatizovaném příběhu s prožitkem dověděli, jak se z ošklivé housenky vyklubal nádherný motýl. Pochopily, že ne všechno co se nám nelíbí musí být i G070096druhému nemilé a máme přijmat věci takové jaké jsou. Experimentální metodou s baterkou děti prosvětlovaly obrázek v trávě a viděly různé broučky, živočichy. Také poznávaly, co do trávy nepatří, škodí přírodě i živočichům v ní. V týdnu se nacvičovaly písně na mši svatou, která byla ve čtvrtek. Březen, měsíc knihy jsme oslavily s dětskou oblíbenou knihou z níž jsme si četly a prohlížely ilustrace.

 G370039Jaro se nám ukazuje v plné kráse, proto se s dětmi učíme poznávat jarní rostlinky. některé rostou z semínka, jiná z cibulky. Někdy zlý plevel brání rostlice v růstu. Tento přírodní děj jsme si s dětmi převedly i do našeho života. Můžeme růst jako krásné rostliny a dětat všem radost, nebo být plevelem, který zlobí, ničí a kazí vše krásné. je na každém z nás, jakou cestu si vybereme. A protože my chceme dělat radost nejen našemu Pánu, ale všem a pomáhat  chceme být jako ty nádherné květiny, které každý obdivuje a miluje. Proto jsme se zaměřily na zpěv písní o jaru,, sluníčku, ale i jarních květinách v písničkách.hrej slunecko hrej nové

G370004G370006V postní době se pravidelně setkáváme k ranní modlitbě a povídáme si biblický příběh na každý postní den. Modlitbu provází i zpěv postních písní "Děkuji Ježíši, "Cestou na Golgotu", "Ty se na mne díváš s láskou".  Při řízené činnosti si další postní příběhy již dramatizací přiblížíme a porovnáme s  našimi zkušenostmi.  S růstem jarních květin poznáváme jednotlivé druhy podle atlasu a pozorujeme jarní změny v přírodě.  Připravujeme se na vystoupení pro seniory, proto se děti učí lidové písně.

G130246Na počátku nového týdne jsme si ztvárňovaly příběhy o pomoci druhému jako v minulém týdnu a s textem jsme pracovaly pro nácvik čtenářskécb95fc80pregramotnosti. Posloupnost děje, vytleskávání hlásek. Od popeleční středy se setkáváme společně na ranní modlitbě, povídáme si o rozdílu mezi popelem a popelcem, co je to půst, proč máme postní dobu.... Zdramatizovaly jsme si i pohádku o pravdě a poctivosti, tak jak nás to učí Pán Ježíš. Zpíváme postní písně "Děkuji Ježíši"  , "Děkuji za Tvůj Kříž Pane",  "Cestou na Golgotu". Jarní počasí nás vylákalo na školní zahradu k úpravě záhonků a shrabování listí.

G260194Jak pomoci druhému, jak být pozorný k druhému, jak zavolat pomoc, nebo si o pomoc říci, pokud sám nemohu. To bylo téma celého týdne. ZtvárněnímG260205příběhů o sobeckosti, žárlivosti, agresivitě, sourozenecké rivalitě s emocionální zápletkou z knihy "Příběhy pomáhají s problémy", nebo  "Děti pomáhají" se děti učily poznávat, jaké jednání je správné, co dělat v krizové situaci. V pátek nám Sdružení D připravilo příběh o inkluzi  "Přiběhy pana Týdýta".  Chystáme se na vystoupení pro seniory, proto se učíme lidové písničky.

G170332G330156Masopust, karneval, příprava na veselí -  v tomto týdnu nás provázela tematika  plná zážitků.  Děti se zamýšlely  nad zážitkovou pohádkou "Kam se ztratila maska". Další den děti při karnevalovém veselí celý den prožily tancem, soutěžemi a radovánkami. ve čtvrtek nás čakala mše svatá s otcem biskupem, proto bylo potřeba vyladit a docvičit písně, přímluvy a odpovědi k eucharistické modlitbě.  Během týdne se děti  seznámily  jak lidé dříve slavily masopust, co to znamená, a proč se slaví. To bylo ztvárněno i v motivační pohádce "Masopust". K této příležitosti  se děti učily nové písně "To je zlaté posvícení" a  "Komáři se ženili" - nácvik zpěvu u klavíru, poté hraní melodie na "zvonky".   Děti odpočívaly s četbou knihy "Soví skřítek Huhugo";

hodinyV dalším týdnu jsme si povídaly o změnách v počasí a  v přírodě. Zdramatizováním pohádek  !Jak jaro vystřídalo zimu" , "Jak krtek se skřivánkem přivolalyG070002jaro" jsme s krtečkem a pejskem poznávaly první květiny, které vyrostly na zahrádce, jakmile roztál sníh a jak sluníčko  muselo hřát, aby se začala probouzet příroda. Následně jsme šly na školní zahradu jarním květinám odkrýt  pokrývku z listů, aby mohly vykouknout ke sluníčku. Následující den jsme navštívily Muzeum umění s divadelním vystoupením "Popelka".  Všechny barvy jsou stejně důležité, ale to nevěděla pastelka v  pohádce "Petřík a zelená pastelka". Děti se tak experimentální metodou naučily, jak mohou nahradit zelenou, fialovou, hnědou  nebo oranžovou barvu. Postupně jsme začaly s nácvikem pásma pro jarní vystoupení. 

Počasí nám přálo, proto jsme čas trávily na školní zahradě a shrabovaly listí.  Při odpočinku se děti zaposlouchaly do knihy "Ferda cvičí mraveniště". 

5Zdraví a nemoci bylo téma posledního lednového týdne. Dokončila se však i epizoda příběhů s dramatizací  "O autistické opičce, nebo o nevidomépekařžirafě), děti tak mohly pochopit, že i mezi námi jsou lidé s nedostatky a chováním se mohou odličovat, nebo pokud mají sníženou smyslovou činnost, případně se u nich nevyvinula a je potřeba  u nich rozvinout kompenzační vnímání. prostřednictvím příběhu o chlapci, který  byl jako naši kamarádi a po příchodu do školky si nemyl ruce, strkal ruce do nosu a chodil s velkou rýmou do školky. Děti se tedy učily vnímat, že nemocí můžeme uškodit kamarádům. Společně  se vytvářel názor na uzdravování, správné stravování a co mohu udělat proto, abych nebyl nemocen. Odlehčení přišlo s dramatizací pohádky "O zmrzlém králi".  To byl den šál a čepic. V pátek jsme si povídaly o světci sv. Donu Boscovi a jeho pokoře, lásce ke všem tvorům.