Sluníčka
Milí rodiče,
vítáme Vás na stránkách naší třídy. Zde se budete dozvídat o všech důležitých věcech, které jsme dělali, co jsme se učili nebo prožívali. Informace budou také na nástěnce v šatně a samozřejmě se budeme snažit říct Vám vše ústně. Přesto je dobré sledovat i tyto webové stránky, zvláště pokud jste nebyli nějakou dobu ve školce a mohla by Vás zaskočit akce, na kterou byste nebyli připraveni.
Přejeme Vám, dětem i nám školní rok, na který budeme rádi vzpomínat.
Paní učitelky ze Sluníček a školní kaplan otec Antonín Štefek.
- Podrobnosti
V týdnu jsme si povídaly o Andělech strážných, kteří nás ochraňují. Děti uváděly příklady, kdo může jejich andělem být, protože máme anděly, kteří nejsou vidět, ale i ty, které vidíme a chrání nás. K tomu však patří i zlí andělé, kteří chtěli být mocnější než Bůh a byli neposlušní a zlí, těm říkáme ďábel a před tím se musíme mít na pozoru, aby nás nenaváděl ke špatným věcem. Oslavily jsme našeho školního ochránce sv. Michaela archanděla. Zazpívaly si písně o andělích nebo se učily básničku s pohybem.
Následující dny jsme si povídaly, jak lidé byli neposlušní a zlí a Bůh na ně seslal povodeň. Nám docela blízké téma z nedávno vysoké hladiny řeky Moravy. Děti si hrály na zvířátka z archy a pojmenovávaly samce a samici od každého. Jako projektový den jsme vytvořily archu a děti vybarvovaly jednotlivá zvířátka, která po vystřižení lepily do archy. Části příběhu o potopě a záchraně skládaly z puzzlů.
U poslušnosti, lásce k Bohu a zvířátkách jsme zůstali i v pátek v příběhu o sv. Františkovi.
- Podrobnosti
Během tohoto týdne jsme si postupně ztvárňovaly jednotlivé dny stvoření. S dramatizací a prožitkem děti předváděly co Bůh stvořil a vše bylo dokonalé.Děti se zamýšlely, že i oni vytvářejí kresbou, malbou i konstruktivní hrou dokonalé věci, které si mohou pochválit, že se jim to povedlo. Poslední dny v týdnu jsme si povídali příběh o Jonášovi, o životě sv. Václava. Výtvarné aktivity spočívaly v tvorbě jednotlivých nů stvoření a podzimní krásy; Děti se učily píseň na mši svatou a také dětské lidové písně na vystoupení pro seniory.
- Podrobnosti
Doprava, dopravní značky a jak se máme chovat jako chodci na přechodech, ale i jaká nebezpečí na nás mohou čekat ve školce, doma, v obchodě jsme si dramatizovaly během celého týdne. Děti společně se zajícem se naučily základní dopravní značky, kdy mohou jít a kdy musí stát. Často jsme prostřednictvím pohybových her opakovaly základní barvy a skupinové třídění po dvou. Madvídek nám ukázal, co se může stát ve školce, pokud bysme lezli na židličku, stůl, strčily prsty do skˇříňky nebo do dveří. S medvídkem jsme si také pověděly jak se kdo cítí, jakou má nálady a děti vymýšlely, proč tomu tak asi je. Ve čtvrtek k nám přišly studentky medicíny, aby nám řekly, proč a ak se máme starat o své zoubky.
- Podrobnosti
Druhý týden ve školce jsme se opět s ní seznamovaly. Tak jako máme pravidla doma, máme pravidla i ve školce, která je potřeba dodržovat, abybylo naše soužití krásné a bezpečné. Děti následně vybrané providlo ztvárnily pomocí dekorativních materiálů. Učily jsme se novou píseň "Dny v týdnu", "Někdo Ti stojí u dveří"; opakovaly jsme i dětské lidové písně. S písní děti poznávaly a vyhledávaly barvy, třídění (tvary a barvy), ALSO pro nás připravili na Sv. Kopečku program z lesní pedagogiky pro vnímání přírody .všemy smysly. Děti poznávaly zvuky z přírody, hmatem srst lesní zvěře, čichem lesní plody a zrakem pozorovaly nejen lišku, ale i včely a jejich produkty. Jelikož máme ve třídě mnoho nových dětí, musíme si stále pravidla opakovat, seznamujeme se s vybavením třídy a čkolky, kam co patří, kde má která hračka své místo a kde máme místo i my.
- Podrobnosti
První týden se děti seznamovaly mezi sebou, s novou paní učitelkou a někteří i s prostory školky. Největším úkolem bylo poznat svoji značku, své místo. Kzapamatování jmen jsme si zpívaly piseň "Upleteme svetříček", ale pro zahájení společné činnosti jsme zpívaly i písně dětské, aby mohly zpívat všichni např. Pásla ovečky, Kočka leze dírou, Pod naším okýnkem... Uvítací písnička Ráno, celý den. Zahrály si pohybové hry s plyšákem, z dekorativních materiálů děti stavěly školku. Také nás navštívilo loutkové divadlo s pohádkou "Dlouhý, široký a bystrozraký". Mnoho času jsme v tomto krásném počasí prožily hraním na školní zahradě.