Tento týden jsme se ještě věnovali louce, hmyzu a jiné „havěti“. Jako tradičně jsme rozvíjeli mluvní projev řízeným rozhovorem na téma „co jsem dělal o víkendu“, cvičili jsme, pracovali jsme ve dvojicích, ve skupinkách, samostatně na stanovištích, dívali jsme se na krátký naučný film „Kapitolky o havěti“ – díly „Louka“ a „Slunéčko sedmitečné“.
Naučili jsme se básničku „Mraveneček“, z PET víček jsme tvořili louku a představovali jsme, co jsme vytvořili a co nám tam chybí. Podrobněji jsme se seznámili se slunéčkem sedmitečným – s jeho vývojovými stádii pomocí obrázků, pracovali jsme s pohádkou „Jak beruška hledala tečky“ – porozumění textu formou otázek, vymýšlení názvu pohádky, děti vyplňovaly prac. list na osovou souměrnost – „dokresli berušku“ a „doplňování správného počtu berušek“ (dopočítávání), zopakovali jsme, co jsme viděli a slyšeli ve filmu, z šátků děti vytvářely berušky (občas měli někteří problém se spoluprácí).
Na jednotlivých stanovištích děti skládaly puzzle, opisovaly slova podle předlohy, skládaly slova z písmen podle předlohy, párovaly obrázky a stíny, spojovaly velké a malé, vzor a detail, vyplňovaly bludiště, spojovaly stejná písmena,…..
Nakonec jsme se seznámili s mravencem – se stavbou těla, s mraveništěm, s vývojovými fázemi mravence. Děti měly možnost poskládat puzzle s jednotlivými vývojovými fázemi mravence a prohlédnout si knihu „Co se děje v mraveništi“.
Pracovali jsme s obrázky, s encyklopediemi, se vzdělávacími videi.
Básnička „Mraveneček“
Mraveneček oběd nese, hlady už se celý třese.
Dnes bude mít lahůdku, pravou lesní jahůdku.