V tomto týdnu jsme si povídali o polárních oblastech. Představili jsme si obyvatele, jejich oblečení, obydlí, prohlíželi jsme si a pojmenovávali zvířata, která žijí v oblasti severního nebo jižního pólu. Rozšířili jsme slovní zásobu o pojmy jako Arktida, Antarktida, Inuita, sněžnice, expediční sáně, expediční výzkumné vozidlo, výzkumná stanice.

Děti pracovaly samostatně, ale i ve dvojicích či trojicích. Pracovaly na stanovištích, kde procvičovaly práci s písmeny, skládání „puzzle“, zrakové rozlišování, orientaci ve čtvercové síti, řazení, posloupnost, manipulaci. Hráli jsme PH „chůze po ledových krách“, „lov na medvěda“, „chytání ryb“. Seznámili jsme se s motivační pohádkou „Rybář a velryba“ se kterou jsme dále pracovali v rámci porozumění textu – otázky k textu. Děti byly rozděleny do dvou skupin a formou soutěže odpovídaly na otázky k textu. Naučili jsme se novou básničku „Eskymácká abeceda“.

 

 

Eskymácká abeceda

Eskymácké děti mají školu z ledu,

učí se tam

eskymáckou abecedu.

Eskymácká abeceda, to je krásná věda:

sáňkování, koulování a lov na medvěda.