Zopakovali jsme si dny v týdnu, povídali jsme si o tom, co jsme dělali o víkendu, hráli jsme pohybovou hru „na mrazíka“, naučili jsme se básničku „Mrazík“. Skládali jsme písmena podle předlohy, vyplňovali jsme prac. listy – hledání a kroužkování písmen podle předlohy, kresba holubice podle vzoru, hledání stejných sněhových vloček, let vloček, horní a spodní oblouk s vratným tahem, dokresli sněhuláka (osová souměrnost).

Určovali jsme nadřazená slova, vymýšleli jsme trojslabičná slova, pracovali jsme s prostorovými pojmy (mezi, nad, pod, před, za, vpravo, vlevo, na). Seznámili jsme se s některými lidovými písničkami – To je zlaté posvícení, Ovčáci, čtveráci, Kočka leze dolů, Sedí liška pod dubem. Opakovali jsme písně na nadcházející mši sv.

Děti prožily katechezi podle Fr. Ketta – „Stopy ve sněhu“, hledaly kartičky stop a snažily se poznat komu patří. Hledaly podobnosti mezi jednotlivými stopami.

Seznámili jsme se se slavností Křtu Páně. Povídali jsme si o křtu, hledali jsme stejné prvky na obrázcích.

Povídali jsme si o ročních obdobích, charakterizovali jsme si zimu, děti pracovaly ve trojicích a společně kreslily co je typické pro zimu.

Pracovali jsme s obrázky oblečení a třídili jsme ho podle různých ročních období. Hráli jsme pohybovou hru „vymění se čepice, rukavice, šála“.

Děti trénovaly grafomotoriku, vytvářely papírové čepice a šály, společně pracovaly na výtvarném projektu „stopy zvířat v lese“ – malovaly vodovými barvami přírodu, pastelkami vykreslovaly zvířata, porovnávaly stopy zvířat, dělily zvířata na ptáky a ostatní zvířata, lepily správné stopy ke správným zvířatům.

 

 

Mrazík

Mrazík cení zoubky, chtěl by do chaloupky.

Co dovede to my víme, dovnitř si ho nepustíme.

Ať maluje pěkně z venku, bílé kytky na okénku.