Tento týden jsem se zaměřili na ovoce a zeleninu mající oranžovou, červenou a modrou barvu. Pracovali jsme s opravdovými plody, na kterých si děti později i pochutnaly.
Vyráběli jsme různé druhy ovoce a zeleniny, jako např. řepa, meloun, mrkev, jahoda, hroznové víno.
Opakovali jsme dny v týdnu, pracovali jsme s magnetickými písmeny na tabuli – skládali jsme písmena podle vzoru a potom jsem je kontrolovali, naučili jsme se pohybovou básničku „Brambora“, pojmenovávali jsme přinesené ovoce a zeleninu, děti zkoumaly ovoce/zeleninu hmatem se zavázanýma očima, hrály hru „až uslyšíš určitý název ovoce/zeleniny zvedni hlavu“, zpívali jsme různé písně o ovoci a zelenině, učily jsme se písničku „Hrách a kroupy“. Děti viděly experiment s pomerančovou slupkou.
Trénovali jsme správné držení tužky, grafomotorická cvičení, určovali jsme množství ovoce/zeleniny, třídili jsme podle druhů, děti vyplňovaly prac. list „překrývající se ovoce“, „dokresli podle předlohy“, „najdi stejný řetězec obrázků“, rozdělovaly, kde co roste (pole/keř/strom). Děti postupně vyprávěly pohádku „O veliké řepě“, kterou lehce zdramatizovaly. Naučily se básničku „Zelenina“.
Celý týden se učíme plody rozdělit do správných skupin: „ovoce“ a „zelenina“.
Brambora
Koulela se ze dvora, velikánská brambora.
Neviděla, neslyšela, spadla na ni závora.
Kam koukáš, ty závoro? Na tebe, ty bramboro!
Kdyby tudy projel vlak, byl by z tebe bramborák!
O zelenině
Mrkev, hrášek, cuketa, to je pane dobrota.
V každém kousku zeleniny, nachází se vitamíny.