Tento týden jsme se zaměřili na správné chování ve školce, na dodržování pravidel, která ve školce máme, opakovali jsme, co znamenají symboly našich pravidel (oko, pusa, ruka, ucho, šnek, košťátko, měsíc, čistá ovečka, květina…).

Pracovali jsme ve skupinkách i ve dvojicích, třídili jsme obrázky se správným a špatným chováním, popisovali jsme obrázkové karty s různými typy chování. Zamýšleli jsme se nad tím, jak by se z „hezké“ školky mohla stát „škaredá“ – jak se tam asi děti k sobě chovají, jak se asi chovají k hračkám. Děti vymýšlely konkrétní příklady správného a špatného chování, svoje nápady malovaly, prezentovaly kamarádům a přiřazovaly k odpovídající školce.

Jako tradičně jsme opakovali dny v týdnu, slabikovali jsme různá slova, děti na tabuli „opisovaly“ číslo 13 (počet dětí ve třídě), určovaly poč. hlásku svého jména a na „svou“ hlásku vymýšlely slova. Opakovali jsme písničky „Dny v týdnu“, „Rybička maličká“, seznámili jsme se se 2 slokami písně „Jaro, léto, podzim, zima“. Dále děti skládaly slova z písmen podle předlohy, uvolňovaly ruku při grafomotorickém cvičení.

Navštívila nás městská policie, představila dětem pomůcky, které používají a upozorňovala děti na správné chování (co dělat, když se ztratím; nesahat na cizího psa; nemluvit s cizími lidmi; s nikým cizím nikam nechodit…).