Tento týden jsme navázali na předcházející téma a zaměřili jsme se na naše smysly z pohledu, když některý nefunguje. Pomocí motivačních pohádek o hendikepovaných zvířátkách jsme se dozvěděli blíže o hendikepovaných lidech. Povídali jsme si o neslyšících, o nevidomých nebo o postižených na vozíku.

Pomocí obrázků jsme si ukazovali různé kompenzační pomůcky, formou her jsme zkoušeli jaké to je bez některých smyslů. Děti zkoušely kreslit nohou či ústy, zkoušely si obléci ponožky jen za pomoci jedné ruky, vozily se na jezdící podložce jen s pomocí rukou, pomocí hmatu poznávaly předmět ve své ruce, se zavázanýma očima překonávaly za pomoci vidícího kamaráda překážkovou dráhu. Hrály pantomimu, zkoušely odezírat ze rtů. Odpovídaly na otázky týkající se textu – pohádek o hendikepovaných zvířátkách.

Dále jsme opakovali počáteční a koncové hlásky, vymýšlení slov, slabikování, pracovali jsme s pojmy 1., poslední, hned před, hned za, mezi, za, před, 3. zprava, 2. zleva…

V úterý jsme si společně s dětmi užili karnevalové veselí. Děti hrály různé hry a společně tančily (např. tanec s balonkem, masopustní štronzo, podlez provaz, závody s míčkem na lžičce, novinový tanec, ptačí tanec, pošli balónek…). Děti se seznámily s masopustní básničkou „Šašek dělá legraci“.

Ve středu jsme zhlédli loutkové divadelní představení „Kde budeme bydlet“ o medvědovi, který kvůli velké sklenici medu neměl kde bydlet. A jak to dopadlo? Zeptejte se svých dětí.

Učili jsme se a opakovali jsme nové písně „Ty se na mě díváš s láskou“, „Cestou křížovou“. 

 

 

Básnička „Šašek dělá legraci“

Šašek dělá legraci, má to přece na práci.

Rozhazuje rukama, vykopává nohama,

zadečkem si zavrtí, potom mává na děti.