V minulém týdnu jsme s dětmi opakovali názvy jarních květin, znaky jara, ale především jsme se seznámili s některými tvorečky, kteří žijí mezi květinami, v trávě.
V pondělí jsme si povídali o mravencích - kde žijí, jak vypadají, děti si prohlédly obrázky mraveniště, mravenců, jejich královny. Měly možnost skládat puzzle s obrázky vývoje mravence. Naučily se i básničku "Mravenec." Hravou formou si zkusily spolupracovat - přenášení larviček, stavba mraveniště z přírodnin. Bez spolupráce by to měli mravenci těžké, a tak i my jsme se snažili navzájem si pomáhat a mít se rádi. Aby nám to šlo také celý týden, hodili jsme si i Kostkou lásky - Miluj jako první.
Další den jsme se seznámili s pavoučkem, děti jej popsaly, v ranních aktivitách si ho vyrobily a společně jsme hráli hru s padákem "Pavouk a muška." Poté jsme trénovali písničky na nadcházející mši svatou.
Ve středu se dětem představila housenka. Seznámila je se svým životem, vývojem v motýla a děti si prohlédly několik obrázků housenek a následně z nich přeměněných motýlů. Zkusily se plazit jako housenka pod různými překážkami a nakonec vykreslily papírové motýlky.
Další den jsme společně slavili mši svatou v kostele.
Na konci týdne přišla za dětmi praktikantka, která si pro ně připravila celodenní program - Ranní hra s kolíčky na Tahání žížal, cvičení, zpěv písničky "Pam, pam, pampelišky," hru Na kukačku, kde děti poznávaly kamarády po hlase a pohybovou hru venku - Na orla.
Během celého týdne děti vyráběly: Mraveniště, housenku, pavoučka, květiny nebo vázu. Při cvičení a protahování byly motivovány zvířátky a jejich chůzí a odpoledne se při odpočinku zaposlouchaly do knihy "Vílí pohádky."
Mravenec
Běhám sem a běhám tam,
kamarád zavolám.
Sám ten lístek neunesu,
ostatní už ěží k lesu.
Já běžím až na konec, jsem mrňavý mravenec.