slunceMilí rodiče,
vítáme Vás na stránkách naší třídy. Zde se budete dozvídat o všech důležitých věcech, které jsme dělali, co jsme se učili nebo prožívali. Informace budou také na nástěnce v šatně a samozřejmě se budeme snažit říct Vám vše ústně. Přesto je dobré sledovat i tyto webové stránky, zvláště pokud jste nebyli nějakou dobu ve školce a mohla by Vás zaskočit akce, na kterou byste nebyli připraveni.

Přejeme Vám, dětem i nám školní rok, na který budeme rádi vzpomínat.                 

Paní učitelky ze Sluníček a školní kaplan otec Antonín Štefek.  

G340146G370349V prázdninovém týdnu jsme různě spojovaly třídy. Při ranních modlitbách jsme se zaměřili na příběhy "Já jsem s tebou stále", abychom si lépe uvědomovali, že i když je  nám někdy smutno, těžko a cítíme se sami, Pán Jěžíš nás nikdy neopustí a s Ním, nikdy nejsme sami. Nebo vyprávění "Pán Ježíš nás uči trpělivosti",  "Otče náš" - pro uvědomění si těchto slov a velikém daru, že můžeme Bohu říkat Otče. Při raních modlitbách jsme si zazpívali nejen postní písně, ale i ty, co souvisely s naším příběhem jako např.  "Děkuji Ježíši", "Chceme ti děkovat Pane", "Láska Kristova";  Tento postní týden jsme si spíše při katechezích  zdramatizovávali příběhy ze života Pana Ježíše - "Dnes se chci s tebou setkat", "Dva kusy ledu" nebo nám otec Miroslav přišel povídat o "Pokušení na poušti".  Při povídání o jaru, jarních květinách jsme si vyzkoušely plnit úkoly na interaktivní tabuli. V pátek nás navštívili studentky z lékařské fakulty s programem Medvídkova nemocnice a tak se děti proměnili v lékaře a zachraňovali své plyšáčky. Týden jsme si také krásně užili na školní zahradě.

krizRáno se vždy setkáváme na společnou modlitbu , kdy děti seznamujeme o životě a působení Pana Ježíše. Během modlitby si s dětmi zazpíváme postníG370004písně. Při katechezích se děti seznamovali s příběhy plynoucími z evangelia např. "Milujte druhého jak já miluji vás", " Mluvit a jednat jak nás učí náš Pan Ježíš" , "O zlém Benovi" , "Stín na stěně", "Kuře a orel",  Na základě těchto píběhů,  které jsou zdramatizovány pro hlubší prožitek a pochopení si děti mohou více uvědomovat, jaké jednání je správné, že podvodem, zlostí konáme hřích, ale jak si uvědomit svobodu a blízkost Pana Ježíše. Během týdne jsme opakovali i písně na vystoupenéí pro seniory nebo na  jarní besídku pro rodiče. Pohybové chvilky byly zaměřeny na postřeh, pravolevou orientaci, nápodobu pohybu a vnímání rytmu při hudbě s pohybem. Naše příroda se krásně probouzí, proto jsme se začali věnovat hrabání listí na školní zahradě a úpravě květinových záhonků. Naučili jsme se novou píseň s pohybem "Je velký náš Bůh".

cepiceNový měsíc jsme začali povídáním o sv. Blažeji, vysvětlili si, co je svatoblažejské požehnání. Následující dny jsme cvičili písně na mši svatou, prožili si krásný karneval a povídali si, jak můžeme růst do Boží krásy. Zaměřili se nbalónkyabalónky  logopedická cvičení, správné dýchání. Při pohybových aktivitách děti nejvíce bavila překážková dráha, chůze po smyslovém chodníku a hry v parku.

     Basnicka Sasek 1024x1024

S dětmi jsme se společně zamýšleli, jak se nejlépe bránit proti bacilům, nemocem a jaké možnosti máme, pokud chceme pečovat o své zdraví. Do naší třídy nás přišla navštívit naše malovaná kamarádka "Zuzanka", která nám radila, jak se správně oblékat v různých situacích (pokud je venku hrozná zima a mráz, pokud je venku veliké horko atd.). Děti si zopakovaly, jaké oblečení se jim kdy hodí. OblečeníSe Zuzankou to byla opravdu zábava a za její návštěvu jsme byli moc rádi.

S ostatními dětmi ze třídy Hvězdiček a Srdíček jsme nacvičovali nové písničky na mši svatou, abychom ji o něco více zpestřili svými hlásky.

Zkoušeli jsme také pokus s oloupanými syrovými bramborami. Děti měly za úkol "zašpinit si ruce" (pomohla nám k tomu temperová barva) a bramboru jsme si poslali po kruhu. Byla celá zelená a ušpiněná. Po prvním kole jsme si šli ruce pořádně umýt mýdlem a vodou, aby nám na nich nezůstalo ani smetíčko. A pokus jsme opakovali znovu. Druhá brambora prošla kolečkem našich rukou oproti první bramboře úplně čistá. Špinavou bramboru jsme společně zavřeli do skleničky a počkáme, jestli se na ni objeví plíseň.

Posledním úkolem naší třídy bylo zjistit, co znamená, že je nějaké jídlo a pití "zdravé" a co naopak znamená, že je "nezdravé". zdravé jídloZopakovali jsme si, co je to ovoce a zelenina a co dobrého můžou všechny zdravé věci plné vitamínů našemu tělíčku dát. Taky jsme si povídali, proč bychom měli občas na oběd aspoň ochutnat rybu nebo maso, kterému se někteří z nás obloukem vyhýbají a proč by nebylo vhodné sníst za jeden den 100 lízátek nebo pytlíků s brambůrky.

Zkoušeli jsme si vytvořit pakátky s vystřihnutým jídlem a roztřídit je podle toho, jak moc jsou zdravé a nebo nezdravé.

Celý týden jsme zakončili opičí dráhou s paní učitelkou Barčou a písničkami a básničkami s pohybem s paní učitelkou Maruškou. Většina dětí si užívalo pololetních prázdnin, a tak jsme si to u nás ve školce Ovečce taky pořádně zpestřili, aby nám bylo společně hezky.

V druhém lednovém týdnu jsme se s dětmi z celé naší školky, s paními učitelkami a paní asistentkou chystali na mši svatou v chrámu svatého Michala. Pilně jsme nacvičovali písničky, ale šlo spíše jen o dolazování a dopilování, protože už je všechny krásně známe, umíme a zpíváme s radostí a pěkně od srdce.

V naší třídě Sluníček jsme si taky stihli popovídat o tom "kdo jsem". Dívali jsme se na všechny možné věci, ve kterých jsme úplně stejní, ale i naopak - ve kterých se všichni od sebe lišíme. Zjistili jsme, že máme všichni srdíčko na stejném místě, a že můžeme cítit jeho tlukot. Víme, kde máme oči, jakou mají barvu, kde máme uši, nos nebo třeba prstíky na rukou. Společně jsme si to všechno zazpívali v písničce "Hlava, ramena, kolena, palce", kterou máme moc rádi hlavně proto, že se postupně zrychluje.

0

Na Vánoce děti dostaly od Ježíška didaktickou pomůcku "Kostlivce", kterou společně pořádně prozkoumaly a zjistily, k čemu nám jsou vlastně všechny ty kosti v našem těle dobré a kde zhruba která kost je a jak vypadá. Dětem se nejvíce líbila možnost si nakonec na kostlivce lehnout a porovnat, kam správně všechny části těla patří. Taky je nejvíce zajímalo, jestli už kostlivce přerostly nebo jestli ještě potřebují malinko povyrůst.

A pak už nás jen čekala mše svatá, kterou sloužil otec Antonín. Pěkně jsme si zazpívali, strávili příjemný čas spolu a taky se malinko pomodlili a něco nového se naučili.

smyslynTýden jsme nejprve začaly opakováním z čeho se naše tělo skládá, děti pracovaly s encyklopedií, stavebnicí kostry, a lidského těla. Následující14244422dny jsme si povídaly o jednotlivých smyslech. Dětem byla zinscenovaná pohádka "O pěti nejvzácnějších darech",  podle pedagogiky Fr. Ketta  "Kdo to ťuká, kdo to je?". Hry i jednotlivé činnosti byly zaměřeny na smysly. Poznávání zvuků, rozlišování tvarů, barev a jejich odstínů, poznávání předmětů hmatem nebo hry čichové a chuťové.

Smysly                                  

1a75dc8fa58745d5e9458c65b3d4fbe3Člověk, ten má smyslů pět,

znám je všechny nazpaměť.

Kde jsou oči, tam je ZRAK,

po prstech nám skáče HMAT.

SLUCH nám sedí na uších,

do nosu nám vlezl ČICH.

A CHUŤ v ústech na jazýčku

 spinká si tu na krajíčku.

 

Všechny moje prsty (vlním svými prsty)
schovaly se v hrsti (udělám hrst)
spočítám je hned (pořád mám udělanou hrst)
jedna, dva, tři, čtyři, pět ( postupně ukazujeme) 

Jak dobře se vyznáte ve stopách zvěře? | Prima nápadySvé stopy zanechávám" jsme pojali z více pohledů. Prvním pohledem byly stopy zvířat, z druhého pohledu to byly stopy, které zanecháváme v něčím srdci - naší přítomností. Tento týden jsme se zaměřili na zvířátka v zimě a jejich stopy. Pověděli jsme si, kdo je to myslivec, čím můžeme v lese přikrmovat zvířátka. Seznámili jsme se s jejich stopami, názvy zvířat děti vytleskávaly a poslechly si pohádku "Jak zvířátka našla domov." Nakonec jsme zvířátka poznávali podle jejich zvuků.  Děti, zábavnou formou, hledali stopy lesních zvířat, skládaly pexeso o lesních stopách. Hrály jsme si na veverky, které sbírají oříšky. Také jsme děti poučili o tom, jak se mají chovat v lese. Při cvičení si děti užily Opičí dráhu a cvičení na správný vývoj klenby nohy. Odpoledne děti cvičili grafomotoriku.

Při pohybové chvilce se děti  učily básničky na jarní vystoupení o žabičkách prošly si překážkovou dráhu a hrály hru "Pozor, liška" s písničkou Běží liška k Táboru. Učili jsme se píseň novou píseň, která bude překvapením. Více jsme se zaměřily na individuální logické hry dětí a skupinové hry s postřehem, pozorováním a porovnáváním. Odpoledne děti odpočívaly s poslechem dětských pohádek.

2V tomto týdnu jsme se již více připravovaly na příchod našeho Spasitele. Během katechezí jsme si povídali  i  na téma Vánoce v rodině a ve skupině - povídání o tom, jak Ježíš nenašel místo; To vše jsme si i 270zazpívaly a připravovali se na vystoupení pro naše blízké, které se uskutečnilo ve čtvrtek. Při pohybových chvilkách jsme se zaměřily na posílení celkového svalstva, správné držení těla. Při odpočinku se děti zaposlouchaly do příběhů z knihy "Mikeš".

G180010Tento týden se nesl více v nacvičování písní. Nejprve jsme společně nacvičovali lidové písně na vystoupení pro seniory v Sene Cure, ve středu jsme szvonečeki udělali společný výlet do Slavonína autobusem  a poslední dny v týdnu jsme opět věnovali nácviku na blížící se besídku. Povídali jsme si o lesních zvířátcích a kam se v zimně kdo schová, jak přežijí zimu, co v zimně zvířátka jí.. V první prosincový den jsme si povídali o andělích, kteří se pravidelně scházejí a vybírají, kteří přijdou zpívat Ježíškovi. Během adventní doby budeme s našimi anděli plnit i úkoly, abychom se dočkali našeho Spasitele. 

IMG 1507Poslední říjnové dny jsme si povídali o živé a neživé přírodě. Děti pojmenovávaly a třídily které nerosty, suroviny, rostliny kam patří a povídali, proč je pro živou přírodu nezbytná příroda neživá. Následující den jsme siIMG 1511demonstrovali dekorativními předměty a experimentální metodou koloběh vody. V den slavnosti Všech Svatých jsme mezi sebou uvítali na katechezi sestřičku Albertu, která nám vysvětlila, kdo jsou to svatí, jak se svatými můžeme stát i my. Následně nám přiblížila život některých svatých. V den památky všech věrných zemřelých jsme si povídali o životě a smrti, s knihou Když dinosaurům někdo umře jsme si vysvětlili, že život smrtí nekončí. Odpoledne jsme ve školce uspořádali dílničky pro rodiče s dětmi a realizovali průvod s názvem "Pozdraveno budiž světlo" za zpěvu písní a společnou modlitbou. V pátek jsme chtěli navštívit hřbitov, ale počasí nám nepřálo, proto jsme si udělali dílničku z keramické hlíny a modelovací hmoty. Ve zbylém čase jsme se pustili do nácviku Vánočního vystoupení.