V pondělí jsme se s dětmi společně přivítali, povídali jsme si o tom, co jsme prožili o víkendu( rozvoj vyjadřovacích schopností).

Také jsme se přivítali s Bětuškou a Matýskem a společně házeli kostkou lásky -milovat všechny bez rozdílu

Povídání o tom, co to znamená, že se můžeme lišit ( někdo je malý- velký, hubený- silný, poslušný – neposlušný, každý je jiný). Umět přijmout i to, když je někdo z nás odlišný. Divadlo s Bětuškou a Matýskem .

Také jsme si s dětmi povídali o přírodě, opakovali jsme  roční období.

Povídali jsme o tom,co vše naší přírodě škodí – pohádka o veverce Zrzečce a znečištěném lesu. ( diskuze- jak se chováme v lese, proč byla veverka smutná? Co lidé v pohádce udělali špatně a jak by to bylo správně?) Rozvíjení slovní zásoby, rozvoj vyjadřovacích schopností, umět si zapamatovat podstatné věci z pohádky.

Poté jsme s dětmi třídili hromádku skládky, kterou jsme si vytvořili ve třídě (z papíru, plastu, … z „čistých odpadků“)na správná místa- pomoci barevných papírů, které nám znázorňovaly kontejnery (modrá, žlutá, zelená) .

Naučili jsme se novou básničku :

I když jsme jen malé děti, umíme už třídit smetí. Modrá, žlutá, zelená, víme co to znamená. Nedá nám to žádnou práci, už jsme skoro dospěláci. Papír, plasty, sklenice, nápojové krabice. Prší, prší jen se leje, popelář se na nás směje. Rychle z auta vyleze, odpadky nám vyveze.

Tento týden jsme měli ve školce divadlo na téma písničkový slabikář.

Také jsme každý den zpívali u klavíru ( nácvik písní na mši, zkouška individuálního zpěvu píseň krávy, krávy od Svěráka, mohu říci, že děti byly úžasné, opravdu se po hudební stránce rozvíjí týden od týdne).

Sluchová analýza – vytleskávání slabik, snaha určit počáteční písmeno

Výtvarné chvilky

- výroba   olympijské medaile( práce s vodovými barvami, nácvik správného držení štětce).

výroba ryby - Nácvik správného stříhání, nácvik správného držení pastelky).

"sníh" - malování vodovými barvami, dolepování sněhových vloček.

Tvoření-žlutá popelnice na plasty (stříhání, nácvik správného držení nůžek, malování houbičkou).

Tvoření-kolektivní práce "třídíme odpad" (třídění obrázků odpadků do správných popelnic).

Tvoření "modrá popelnice" na papír (lepení malých čtverečků modrého papíru na šablonu kontejneru).

Výroba popelářského auta.

( nácvik manipulace s lepidlem, rozvoj fantazie,nácvik správného stříhání).

Pohybové aktivity

Hra na kukačku ( sluchová analýza dětí).

Hra na popeláře.

Zdravotní cviky na správné držení zad.

Cvičení s hudbou ( tanec) popeláři s Míšou Růžičkovou.