V tomto týdnu jsme si povídali, jak děti prožily velikonoční pondělí a také jsme se zaměřili na to, co můžeme na louce potkat.

Povídali jsme si na téma velikonoční pondělí – jaké tradice a zvyky známe, co dělají tento den holky, co dělají tento den kluci a proč, co si kluci vykoledovali, koho vymrskali, jakou odměnu děvčata rozdávala, proč se pomlázce říká pomlázka, …

Určovali jsme počáteční a koncové hlásky, slabikovali jsme.  

Ve skupinách si děti pomocí šátků a víček od PET lahví vytvořily rozkvetlou louku, na pracovním listě „včelka létá kolem květu“ procvičovaly grafomotoriku.

Protože děti čekal zápis do 1. třídy, opakovali jsme básničky, písničky, tvary, barvy, …

Poté jsme se zaměřili na život berušky – jaká jsou její vývojová stádia, děti se seznámily s novými pojmy jako larva, nymfa apod., pracovaly s písmeny, řadily, vytvořily si svou „knížku“ o vývoji berušky.

Potom jsme se zaměřili na mravence – jeho stavbu těla, jaké části těla máme společné, na to jak vypadá mraveniště, na jeho vývojová stádia, …

Zopakovali jsme si i znalosti o pavoukovi – stavbu těla, že má 8 očí, 8 nohou, … při grafomotorickém cvičení děti dokreslovaly pavučinu, pavouka a jeho oběť.

Naučili jsme se novou básničku „Bleška“, kterou jsme doprovodili pohybem, hráli jsme pohyb. hru „Cukr, káva, …“, cvičili jsme, zpívali jsme si „Šípkovou Růženku“, vytvářeli jsme papírové pavoučky, lepili jsme berušky, malovali jsme motýly, lepili jsme velikonoční pomlázku.

Odpoledne jsme četli knihu „Jaro je tu“, „Pohádky z Větrné Lhoty“, děti měly na výběr různé aktivity u stolečků - práce s písmeny, sbírání berušek, vývojová stádia motýla, skládání motýlích křídel, na tabuli hledali stejná písmena. Otiskem chodidel a dlaní a následným dokreslením vodovými barvami vytvářely různé „hmyzáky“ (včela, beruška, motýl).

 

Básnička „Bleška“

„Skáče bleška po písku, hledá kdo je na blízku.

Kdo nejede na koni, toho bleška dohoní.“