Srdíčka
- Podrobnosti
Jak CMŠ Ovečka v Olomouci "zraje", jaké plody nese?
Jelikož si stále uvědomujeme svoji nedokonalost a někdy i nevědomou slepotu, chceme se stále posouvat k lepšímu, chceme na sobě pracovat a plnit Boží vůli, proto jsme opět chtěli znát názor rodičů na naše výchovně - vzdělávací působení. Výsledky Evaluace za roky 2020 - 2023.
JAK CMŠ OVEČKA PŮSOBÍ NA RODIČE?
Koncem června 2018 jsme vyhodnotili evaluační dotazníky od rodičů. Výsledky hodnocení a komentář ředitelky CMŠ Ovečka v Olomouci může posloužit k vaši informovanosti o naší práci.
Identita naší katolické školy a úloha školního kaplana v CMŠ Ovečka
V dubnu 2017 provedli rodiče naší CMŠ hodnocení.
CMŠ Ovečka, aneb jak nás rodiče hodnotí
Během března 2015 rodiče obdrželi evaluační dotazník, v němž měli vyjádřit své názory, postřehy na chod naší Ovečky. Bylo vytvořeno deset otevřených otázek.
Den skřítků na školní zahradě
Na začátku měsíce října se začali probouzet podzimní skřítkové mezi nimi i Spadlístek a Malovánek. Děti společně s rodiči jim začali na školní zahradě z přírodninvyrábět kamarády. Vznikala nádherná díla a následně jsme si všichni společně při opékání zazpívali píseň Skřítkové tesaři vylezte z mechu Následně děti svému skřítkovi našli nebo vyrobili domeček. Ti nám nyní budou hlídat školní zahradu a postupně obarvovat stromy v parku i na školní zahradě. Mezi skřítky je i Podzimníček, ale o tom si budeme povídat v listopadu, když se budeme loučit s podzimem.
|
- Podrobnosti
Plavání pro přihlášené děti bude probíhat každé PONDĚLÍ od 9.30 hod do 10.15 hod. Děti ze školky budou odcházet v 8.40 hod. Děti plavou v malém nebo v předních částech velkého bazénu.
Pokyny pro rodiče dětí přihlášených k plavecké výuce
S SEBOU děti potřebují plavky, ručník, koupací čepici, vše řádně označené a podepsané. Čepici doporučujeme podepsat nad čelem křestním jménem (pro snadnější komunikaci učitele s dětmi). Rovněž je vhodné podepsat oblečení a boty, aby nedošlo k záměně.
- Podrobnosti
♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣
Přihlášení STRAVA
Kontakty
Školní jídelna |
||
Vedoucí |
Marie Besperátová |
585 431 200 |
|
||
Účetní |
Olga Wolfová |
|
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Cena stravného: od 1.9.2022 Děti MŠ 3 – 6 let 7 letí
Přesnídávka 15,00 15,00
Oběd koef. 0,5 26,00 koef. 0,6 31,00
Svačinka 11,00 11,00
Celkem 52,00 57,00 |
|
Informace k platbám stravného
Číslo bankovního účtu školní jídelny.
ČÍSLO ÚČTU: 1801789309/0800
Všichni, kteří mají povolenou platbu inkasem z různých bank, nebo, ti z Vás, kteří budou platit jednorázovým převodem
První den neplánované nepřítomnosti strávníka ve školském zařízení (tedy pouze v době nemoci) považuje za pobyt ve školském zařízení.
Z toho vyplývá, že si strávník může odebrat oběd domů pouze první den nepřítomnosti ve školském zařízení, kde se běžně stravuje.
Odběr stravy v dalších dnech nemoci nebo jiné nepřítomnosti dítěte v MŠ je možný, ale strava je účtována jako pro cizího strávníka = je podstatně dražší. Podrobnosti jsou uvedeny v záložce PLATBA STRAVNÉHO.
VÝDEJ OBĚDŮ V DOBĚ NEMOCI JE OD 10.45 HOD Vnitřním řádu jídelny DO 11.15 HOD, případně si ráno můžete přinést nádoby a do 12.45 si oběd vyzvednout.
Ceny stravy se nemění a jsou uvedeny ve Vnitřním řádu školní jídelny .
Všichni strávníci platící inkasem jsou povinni si zajistit na svých účtech dostatečné množství finančních prostředků a povolit měsíční limit. Žáci MŠ, ZŠ a zaměstnanci 1000,- Kč a cizí strávníci 1.300,- Kč.
Strava se platí předem, to znamená, že do 20. dne v měsíci musí být uhrazena strava na celý následující měsíc. Pokud z různých důvodů nemůžete stravu uhradit v termínu, volejte ŠJ.
Dokumenty ke stažení:
- Podrobnosti
Poprvé ve školce
Začátek docházky do školy je pro dítě v každém případě velkou změnou a ta s sebou přináší spoustu pocitů a zážitků, se kterými se musí malý školáček vyrovnat. Vstup do neznámé budovy a do třídy s jejím vybavením a hračkami, než jaké zná z domova, mezi cizí děti a dospělé. Musí se přizpůsobit dosud nezvyklému režimu a požadavkům a naučit se komunikovat s "novou autoritou" - paní učitelkou. Každé dítě reaguje na takovou situaci trochu jinak.
Jak dítěti pomoci...
-
Zůstaňte s dítětem chvilku ve třídě
Pokud o to dítě stojí, zůstávejte s ním v prvních dnech chvíli ve školce. Budete mu oporou a dáte mu pocit bezpečí.
-
Zpočátku volte kratší pobyt dítěte v MŠ
-
Přibalte mu mazlíčka
Dovolte potomkovi, aby si s sebou vzal do školky svou oblíbenou hračku.
-
Používejte stejné rituály
Každý den vstávejte ve stejnou dobu tak, aby dítě mělo dostatek času pro klidnou snídani a oblékání, cestu do školky a dítě nebylo zbytečně stresované začátkem vaší pracovní doby. Voďte dítě do školky vždy ve stejný čas a vyzvedávejte je pokud možno ve stejnou hodinu. Používejte konkrétní údaje o tom, kdy dítě vyzvednete - po obědě, po svačině - ne jen obecné jako brzy, za chvíli, po práci apod. Řekněte dítěti, kdo z blízkých osob si pro něj přijde a slib dodržujte.
-
Rozlučte se krátce
Loučení dlouze neprotahujte, někdy loučení představuje větší problém pro matku než pro dítě, proto je zbytečně nestresujte.
-
Buďte citliví a trpěliví
Vyprávějte si o tom, co dítě ve školce dělalo a co nového se naučilo.
-
Ujistěte dítě, že je do školky neodkládáte
Vysvětlete mu, že je máte rádi a že nechodí do školky proto, že na ně nemáte čas nebo že s ním nechcete být doma. Každý má své povinnosti - vy práci, vaše dítě školku.
-
Komunikujte s učitelkou
Možná se dozvíte, že když ze školky po nervy drásající scéně odejdete, vaše plačící dítě se rázem uklidní a jde si spokojeně hrát.
-
Potomka za zvládnutý pobyt ve školce pochvalte
-
Pozitivně je motivujte
Neříkejte doma dítěti, že chápete jaké to muselo být strašné, vydržet takovou dobu bez maminky. Naopak vyzdvihněte jeho pěkné zážitky, zahrajte si s ním hru, kterou se ve školce naučilo.
Co byste nikdy neměli dělat...
Buďte důslední a nenechte se obměkčit. Když už jednou rozhodnete, že půjde dítě
do školky, nedejte se přemluvit a trvejte na svém.
Nestrašte své dítě školkou - "počkej, ve školce ti ukážou" a za problémy s přivykáním je v žádném případě netrestejte.
Nepřiznávejte, že je vám také smutno a že se vám stýská. Když zvládnete své emoce vy, dítě je zvládne také.
Netvrďte dítěti cestou do školky, že jdete na procházku, a nelžete mu o tom, v kolik hodin je přijdete vyzvednout.
Neopakujte dítěti pořád dokola, že má být hodné.
Co potřebují děti do Církevní mateřské školy Ovečka v Olomouci:
- přezůvky do třídy (zdravotní obuv musí mít pásek přes patu a pevné přesky přes nárt)
- převlečení do třídy (zástěrka, tepláky, legíny, případně i spodní prádlo)
- pyžamo
- oblečení na pobyt venku
- případně další oblečení na převléknutí
- zubní kartáček (označený jménem dítěte)
Všechny osobní věci musí být podepsané!
Denně kontrolujte, mají-li děti všechny věci v pořádku.
Oblečení na pobyt venku:
- Podzim: sportovní oblečení, svetr nebo mikinu, punčocháče, pokrývku hlavy
- Zima: sportovní oblečení - nejlépe oteplené kalhoty a bundu, kombinézu, rukavice (nepromokavé, případně dvoje), pokrývku hlavy, šálu, punčocháče, náhradní ponožky do třídy
- Jaro: sportovní oblečení - nejlépe teplákové či šusťákové soupravy, ponožky, pokrývku hlavy
- Léto: letní sportovní oblečení - triko, kraťasy, pokrývku hlavy, ochranný opalovací krém
- obuv - vždy dle ročního období s přihlédnutím k počasí a podmínkám CMŠ Ovečka v Olomouci (např. pískoviště, dopravní hřiště...)
Maminky, nezapomeňte:
Oblečení i obuv by měla být označena jménem dítěte, neboť velmi často dochází k záměně oblečení navzájem mezi dětmi !!! Zároveň je potřeba si uvědomit, že děti vedeme k samostatnosti a velmi často pracujeme s tuší, nůžkami, barvami, apod…Proto dávejte dětem takové oblečení, které si z větší části zvládnou oblékat samostatně a zároveň nebudou mít strach si ho ušpinit. Pro přehlednost a lepší orientaci dětí i pedagogů ukládejte oblečení pro pobyt ve třídě a venku - do přihrádek v šatně. Oblečení, které nechcete, aby dítě v MŠ používalo (z důvodu ušpinění) vložte do závěsné látkové tašky v šatně spolu s náhradním spodním oblečením, neboť nehoda se může stát v každém věku.
Hračky a mazlíčci:
Ve školce máme dostatek hraček, proto není nutné nosit hračky z domu. Výjimkou může být plyšová hračka, na kterou je dítě citově vázáno při usínání a při vzpomínce na rodiče. Hračky či mazlíčky pro sladší odpočinek dětí při příchodu do CMŠ Ovečka v Olomouci uložíme na vhodné místo, kde budou vyčkávat zájmu malého majitele nebo sledovat jeho hru během dne.
- Podrobnosti
Devatero pro spolupráci s rodiči
-
Respektujeme úlohu rodičů
Rodiče jsou nejvýznamnějšími činiteli ovlivňujícími vývoj dítěte. Mají právo a zároveň povinnost činit důležitá rozhodnutí týkající se jejich dítěte. Bereme tuto jejich nezpochybnitelnou roli v úvahu a podle toho s nimi jednáme. Pěstujeme vzájemný respekt mezi učitelským týmem a rodinami.
-
Zachováváme důvěrnost
Rodiny mají právo na ochranu svých osobních informací v průběhu i po ukončení docházky dítěte
do CMŠ Ovečka v Olomouci. Informace požadované od rodin omezujeme pouze na takové, které jsou nezbytně nutné k zajištění vzdělávání dětí. Informace a záznamy o dítěti mají k dispozici pouze pedagogické pracovnice. Při potřebě poskytnout informace jiným osobám, seznámíme rodiče s tímto faktem a žádáme jejich souhlas.
-
Mluvíme s rodiči o očekáváních, která vůči sobě máme
Zejména na počátku školního roku nebo ještě před vstupem dítěte do MŠ zjišťujeme, jakou představu
o vzdělávání svého dítěte a vzájemné spolupráci rodiče mají. Zároveň otevřeně sdělujeme naše představy a záměry.
-
Podporujeme spolupráci s rodiči nabídkou vícero strategií k jejich zapojení
Rodiny jsou odlišné. Co je zajímavé pro jednu, nemusí být přijatelné pro druhou. Jsme tvořiví,
aby si každá rodina mohla vybrat takové formy spolupráce, které jí budou nejvíce vyhovovat.
-
Respektujeme, že konkrétní způsob spolupráce si volí rodina sama
Našim cílem je nabídnout rodinám co nejširší škálu možností ke spolupráci. Rozhodnutí, kterou formu spolupráce rodina zvolí už závisí na ní samotné.
-
Nabízíme zapojeni celé rodiny
Ke spolupráci vyzýváme nejen rodiče dětí, ale i další členy rodiny a její přátelé.
-
Poskytujeme rodinám zpětnou vazbu
Dáváme rodinám najevo, že si ceníme jejich spolupráce, reagujeme na jejich podněty.
-
Spolupracujeme s dalšími partnery školy
Vytváříme takové podmínky pro spolupráci, které jsou pro rozvoj školy přínosné, doplňují naše zaměření.
-
Víme, že všechno nejde hned
Partnerské vztahy, spolupráci s rodiči budujeme postupně. Vyžaduje to čas, úsilí, vzájemnou důvěru, ochotu najít společnou řeč. Víme, že je to náročné, ale nevzdáváme se.
- Podrobnosti
Rituály na každý den
Ráno se scházíme za doprovodu písně a vytváříme společný kruh. Komunitní kruh tvoří naši soudružnost sjednocení a spojení ve větší celek. Schází se celá třída a v případě společných katechezí i celá školka v jedné třídě.
Začínáme tím, že se děti navzájem uvítají, následuje individuální podání svěcené vody z kropenky a křížkem na čelo případně ranním pozdravem, který si posíláme v podobě pohlazení kamaráda, podáváním kamínku, společným stiskem ruky nebo vytváříme jednotnou síť z provázku, kterého se všechny děti drží. Vzájemné dotyky působí velmi pozitivně na psychiku a rozvoj sociálních vztahů mezi dětmi.
Při vzájemném sdílení je vhodné pravidlo
"KDYŽ JEDEN MLUVÍ, OSTATNÍ NASLOUCHAJÍ".
Uplatňování tohoto pravidla je zviditelněno tím, že hovořící dítě má v ruce nějaký předmět (kamínek, míček, plyšovou hračku), který jim pomůže překonat počáteční nejistotu při mluvení. Ostatní vědí, že teď mluví kamarád, a oni naslouchají. Každé dítě má příležitost mluvit a nebo tuto příležitost odmítnout. Vzájemné sdílení je důležitým prvkem pro psychohygienu (rozvoj empatických dovedností a k posílení pocitu sounáležitosti mezi všemi dětmi). Přijetí ostatními dětmi napomáhá vhodnému sebepřijetí a rozvoji sebeúcty. Tím vším děti poznávají sami sebe, získávají důležité sociální zkušenosti a učí se vycházet s lidmi.
Následuje modlitba Otčenáš, Zdrávas Maria nebo Anděle Boží s ukazováním pro snadnější zapamatování dětí.
Po katechezi slavností a svátků následují vzdělávací témata vycházející ze Školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání dětí. Vše prokládáme básněmi a písněmi doprovázené pohybem.
Ranní kruh ukončujeme zdravotními cviky a písní.
Na konci měsíce slavíme našeho světce, každé roční období se rozloučíme oslavou, dnem plných her a dětmi připravenými dobrotami. Nezapomínáme na narozeninové oslavy a dny našeho křtu a oslavence obdarujeme dárečkem z kouzelného kufříku.
Naše pravidla
Děti se učí tomu, v čem žijí.
Žije-li dítě v prostředí tolerance – naučí se být trpělivé.
Žije-li dítě v prostředí povzbuzování – naučí se důvěřovat si.
Žije-li dítě v prostředí chvály – naučí se oceňovat.
Žije-li dítě v prostředí slušnosti – naučí se být čestné.
Žije-li dítě v prostředí bezpečí – naučí se věřit si.
Žije-li dítě v prostředí spokojenosti – naučí se mít rádo.
Žije-li dítě v prostředí přátelství – naučí se být rádo na světě.
1. Dodržujeme základní společenské normy chování: umíme poprosit, poděkovat, pozdravit, požádat o pomoc, jsme ohleduplní k druhým, umíme druhému pomoci, neubližujeme si, neřešíme spor násilím, půjčujeme si hračky, respektujeme druhého, vyslechneme si jeho názor, dodržujeme pravidla třídy.
2. Rozvíjíme komunikativní dovednosti: umíme vyjádřit souhlas, nesouhlas, vyprávíme zážitky a příběhy, dokážeme se domluvit, nelžeme, neposmíváme se druhému, neponižujeme druhého, umíme vyřídit vzkaz, čteme pohádky, dramatizujeme, cvičíme mluvidla, rytmizujeme, zpíváme, oslavujeme narozeniny, den křtu a našich světců.
3. Osvojujeme si věku přiměřené praktické dovednosti: udržujeme pořádek ve třídě, uklízíme po sobě hračky, zvládneme osobní hygienu, jíme příborem, prostíráme si a obsluhujeme se při jídle, postaráme se o sebe a své věci, umíme se oblékat, svlékat, obouvat, zavazovat tkaničky, orientujeme se ve třídě, v budově naší CMŠ Ovečka v Olomouci.
4. Dodržujeme určitá pravidla, která chrání naše zdraví: bezpečně zacházíme s grafickým a výtvarným materiálem, s předměty denní potřeby, s nástroji, s náčiním, dodržujeme bezpečnost při přecházení vozovky, neházíme po sobě předměty, nekřičíme, dodržujeme hlasovou hygienu, větráme, zdravě se stravujeme, podporujeme důvěru dítěte ve vlastní síly a schopnosti, posilujeme jeho sebevědomí, vytváříme vstřícné, radostné prostředí, pocit bezpečí, uspokojujeme potřeby dětí, umožňujeme dětem dosáhnout úspěchu, čistíme si zuby.
5. Rozvíjíme fyzickou a psychickou zdatnost: chodíme na výlety a vycházky do okolí, překonáváme přírodní překážky, cvičíme s nářadím a náčiním, absolvujeme plavecký výcvik, hrajeme pohybové, psychomotorické hry, hry s pravidly, míčové hry, denní režim vyhovuje fyziologickým potřebám a zásadám zdravého životního stylu, střídáme spontánní a pohybové aktivity, respektujeme individuální zvláštnosti a potřeby dětí, odpočinek, látkovou výměnu, osobní tempo, tepelnou pohodu, relaxujeme, rozvíjíme pohybové dovednosti v oblasti jemné motoriky, správní držení tužky, grafická cvičení.
6. Rozvíjíme estetické cítění, hudební vyjádření a tvořivost dětí: hrajeme na hudební nástroj, chodíme na divadelní představení, do kina, na výstavy, zdobíme naší třídu, prostory mateřské školy a nástěnku v kostela sv. Michala.
7. Rozvíjíme pocity sounáležitosti s živou a neživou přírodou: třídíme odpady, pracujeme na zahradě, využíváme ekologické mycí prostředky.
- Podrobnosti
DĚKUJEME TI PANE ZA 10 LET NAŠEHO PŮSOBENÍ.
"Naše církevní mateřská škola je zapojena do projektu Místního akčního plánování v Olomouci. Projekt je zaměřen na předškolní a základní vzdělávání. Cílem je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách, posílit komunikaci a spolupráci mezi učiteli navzájem, mezi zřizovateli, zástupci škol a rodiči. Naše škola se bude moci zapojovat do aktivit na podporu čtenářské a matematické pre/gramotnosti, aktivit na podporu zručnosti a kreativity a čerpat teoretické i praktické informace k inkluzi ve všech jejích podobách. Více informací o projektu najdete na webu http://map.olomouc.eu/. Pro neformální diskuzi o školství a vzdělávání mezi rodiči, učiteli a dalšími aktéry z Olomouce jsou určeny Facebookové stránky (MAP Olomouc).“
Statutární město Olomouce se významně podílí na podpoře CMŠ Ovečka v Olomouci.
- Podrobnosti
Písničky a básničky pro kluky a holčičky
Opakujeme a učíme se nejen tyto písničky
"Chytneme se za ruce"
Chytneme se za ruce, uděláme kruh.
Velkou radost mám, že tu nejsem sám.
Chytneme se za ruce, uděláme kruh.
Pán Bůh nám ho dal, že tu nejsem sám.
"Dobrý den"
Dobrý den, dobrý den,
dneska máme krásný den.
Ruce máme na tleskání
a nožičky na dupání.
Dobrý den, dobrý den,
dneska zlobit nebudem.