Jak CMŠ Ovečka v Olomouci "zraje", jaké plody nese?  

Jelikož si stále uvědomujeme svoji nedokonalost a někdy i nevědomou slepotu, chceme se stále posouvat k lepšímu, chceme na sobě pracovat a plnit Boží vůli, proto jsme opět chtěli znát názor rodičů na naše výchovně - vzdělávací působení.                                                                                                                             Výsledky Evaluace za roky 2020 - 2023.

 

JAK CMŠ OVEČKA PŮSOBÍ NA RODIČE?

Koncem června 2018 jsme vyhodnotili evaluační dotazníky od rodičů. Výsledky hodnocení a komentář ředitelky CMŠ Ovečka v Olomouci může posloužit k vaši informovanosti o naší práci.


Identita naší katolické školy a úloha školního kaplana v CMŠ Ovečka

V dubnu 2017 provedli rodiče naší CMŠ hodnocení


CMŠ Ovečka, aneb jak nás rodiče hodnotí                                                    ovečka

Během března 2015 rodiče obdrželi evaluační dotazník, v němž měli vyjádřit své názory, postřehy na chod naší Ovečky. Bylo vytvořeno deset otevřených otázek.


Den skřítků na školní zahradě

stromekNa začátku měsíce října se začali probouzet podzimní skřítkové mezi nimi i Spadlístek a Malovánek. Děti společně s rodiči jim začali na školní zahradě z přírodninlístekvyrábět kamarády. Vznikala nádherná díla a následně jsme si všichni společně při opékání zazpívali píseň Skřítkové tesaři vylezte z mechu Následně děti svému skřítkovi našli nebo vyrobili domeček. Ti nám nyní budou hlídat školní zahradu a postupně obarvovat stromy v parku i na školní zahradě. Mezi skřítky je i Podzimníček, ale o tom si budeme povídat v listopadu, když se budeme loučit s podzimem.

 

  SAM 1676
SAM 1670
 SAM 1643

SAM 1620

 SAM 1655SAM 1680

SAM 1692

skřítky


 skřítcij

 


                              
                                                                                                     anděl

                                                                                                                                                                               

 

 

 

 

 

Interiér školky

Plavání pro přihlášené děti bude probíhat každé PONDĚLÍ  od 9.30 hod do 10.15 hod. Děti ze školky budou odcházet v 8.40 hod. Děti plavou v malém nebo v předních částech velkého bazénu.

  

Pokyny pro rodiče dětí přihlášených k plavecké výuce

 


S SEBOU  děti potřebují plavky, ručník, koupací čepici, vše řádně označené a podepsané. Čepici doporučujeme podepsat nad čelem křestním jménem (pro snadnější komunikaci učitele s dětmi). Rovněž je vhodné podepsat oblečení a boty, aby nedošlo k záměně.
 
OBLEČENÍ by mělo být vybíráno s ohledem na rychlé oblékání a svlékání. NEJLÉPE volné, šusťákové kalhoty, trička a mikiny oblékací přes hlavu. NEVHODNÉ jsou zejména silonové punčocháče, košile s mnoha knoflíčky, příliš těsné šaty a podobně. Doporučujeme nosit i v teplejších měsících po plavání alespoň tzv. kšiltovky, v chladnějších měsících by měly mít všechny děti teplé čepice přes uši, v zimě pak i šály a rukavice.
 
NEBRAT Z bezpečnostních důvodů se nemohou děti se šperky na těle účastnit plavecké výuky - výjimkou mohou být malé náušnice těsně přiléhající k ušnímu lalůčku. Cenné věci, větší náušnice, řetízky či prstýnky doporučujeme v den plavecké výuky nechat doma !!!
 
DOMA doporučujeme především s mladšími dětmi trénovat, jak se správně osušit, dbát na osušení vlásků, zad, vytření oušek a meziprstí na nohou. Vzhledem k citlivosti pokožky některých dětí doporučujeme rodičům, aby je po plavání namazali tělovým krémem. S ohledem na zpravidla vyšší fyzickou náročnost než jsou mnohé děti zvyklé, je vhodné den před a v den plavecké výuky nechat děti déle vyspat.
 
OTUŽOVÁNÍ Koupat ve vaně či sprše by se děti měly ve vodě maximálně 31°C teplé, místnosti bytu by měly mít teplotu 20°C. Doporučená publikace: MUDr. Alena Štaifová "Otužování dětí", AVICENUM, 1989

Naše kroužky

kukAngličtina

Plavání

Flétnička

Judo

Předškoláci

Metoda dobrého startu

Maxík

 

jídelníček

       

Přihlášení      STRAVA

 

Kontakty

Školní jídelna

WWW:https://msnedvedova.zsnedvedova.cz/jidelna-organizace/

Vedoucí

  Marie Besperátová

585 431 200

 

Účetní

  Olga Wolfová

 

 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

                                                                             ALERGENY

 

 

 

 Cena stravného:    od 1.9.2022

Děti MŠ                               3 – 6 let                                                       7 letí

 

Přesnídávka                        15,00                                                             15,00

 

Oběd               koef. 0,5      26,00                                    koef. 0,6            31,00

 

Svačinka                             11,00                                                              11,00

 

Celkem                              52,00                                                              57,00

   

Informace k platbám stravného

Číslo bankovního účtu školní jídelny.

ČÍSLO ÚČTU: 1801789309/0800

Všichni, kteří mají povolenou platbu inkasem z různých bank, nebo, ti z Vás, kteří budou platit jednorázovým převodem

Školní jídelna je součástí právního subjektu Základní škola a Mateřská škola Olomouc, Nedvědova 13, příspěvková organizace.
Školní jídelna připravuje stravu pro nejmladší strávníky ve věku od 3 do 7 let.
Vaření stravy, výdej stravy i platba za stravu se řídí Stravovacím řádem školní jídelny.
Informace uvedené na těchto webových stránkách jsou platné pro všechny výše uvedené mateřské školy.
 
 
Stravování dětí v době nemoci
Cena a způsob odebírání stravy v době nepřítomnosti dítěte v MŠ (i v době nemoci) je dán ustanovením §4 odst.9. vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, v platném znění
První den neplánované nepřítomnosti strávníka ve školském zařízení (tedy pouze v době nemoci) považuje za pobyt ve školském zařízení.
Z toho vyplývá, že si strávník může odebrat oběd domů pouze první den nepřítomnosti ve školském zařízení, kde se běžně stravuje.
Odběr stravy v dalších dnech nemoci nebo jiné nepřítomnosti dítěte v MŠ je možný, ale strava je účtována jako pro cizího strávníka = je podstatně dražší. Podrobnosti jsou uvedeny v záložce  PLATBA STRAVNÉHO.

 

VÝDEJ OBĚDŮ V DOBĚ NEMOCI JE OD 10.45 HOD Vnitřním řádu jídelny DO 11.15 HOD, případně si ráno můžete přinést nádoby a do 12.45 si oběd vyzvednout.

 

Ceny stravy se nemění a jsou uvedeny ve  Vnitřním řádu školní jídelny .

Všichni strávníci platící inkasem jsou povinni si zajistit na svých účtech dostatečné množství finančních prostředků a povolit měsíční limit. Žáci MŠ, ZŠ a zaměstnanci 1000,- Kč a cizí strávníci 1.300,- Kč.

Strava se platí předem, to znamená, že do 20. dne v měsíci musí být uhrazena strava na celý následující měsíc. Pokud z různých důvodů nemůžete stravu uhradit v termínu, volejte ŠJ.

Dokumenty ke stažení:

 PŘIHLÁŠKA KE STRAVOVÁNÍ

 
Nařízení o školním stravování:
zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) definuje školní stravování jako školskou službu, která je podle § 122 odst. 2 poskytována dětem v mateřských školách, žákům základních škol a nezletilým žákům středních škol jako hmotné zabezpečení, které zahrnuje školní stravování po dobu jejich pobytu ve škole a ve školském zařízení podle § 117 odst. 1 písm. b) a c) a dále v případě potřeby ubytování. To znamená, že dotované školní stravování se neposkytuje v době, kdy zmiňované děti či žáci nepobývají ve škole. Pouze první den nemoci je v souladu s vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování, považován za pobyt ve škole - (§ 4 odst. 9 "První den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole nebo školském zařízení se pro účely této vyhlášky považuje za pobyt ve škole nebo školském zařízení")
Stravu lze dítěti poskytnout i v době kdy nepobývá ve škole či školském zařízení,  avšak  v rámci doplňkové činnosti a to za úplatu dle § 119 školského zákona. Děti a žáci se tak v době nemoci či jiné nepřítomnosti vlastně stanou cizími strávníky a bude jim stanovena cena bez dotací tzn. vč. mzdové i provozní režie.
Výdejna stravy musí striktně dodržovat vyhlášku 137/2004 Sb. o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných.  § 25 uvádí, "Pokrmy nevydané ve lhůtě, která byla určena osobou provozující stravovací služby v rámci postupů založených na zásadách kritických bodů, nelze dále skladovat, opakovaně ohřívat ani dodatečně zachlazovat nebo zmrazovat. Teplé pokrmy se uvádějí do oběhu tak, aby se dostaly ke spotřebiteli co nejdříve, a to za teploty nejméně + 60 stupňů C. ....." " Teplé pokrmy nevydané ve lhůtě musí být ihned vyloučeny z dalšího použití ve stravovacích službách, nelze je tedy po uplynutí této lhůty dále skladovat, ohřívat, zchlazovat ani zmrazovat"  
I výdejna musí mít stanoveny kritické body viz. § 38 a striktně je dodržovat. 
 

 

 

 

 

Poprvé ve školce

Začátek docházky do školy je pro dítě v každém případě velkou změnou a ta s sebou přináší spoustu pocitů a zážitků, se kterými se musí malý školáček vyrovnat. Vstup do neznámé budovy a do třídy s jejím vybavením a hračkami, než jaké zná z domova, mezi cizí děti a dospělé. Musí se přizpůsobit dosud nezvyklému režimu a požadavkům a naučit se komunikovat s "novou autoritou" - paní učitelkou. Každé dítě reaguje na takovou situaci trochu jinak.

Jak dítěti pomoci...

  • Zůstaňte s dítětem chvilku ve třídě

Pokud o to dítě stojí, zůstávejte s ním v prvních dnech chvíli ve školce. Budete mu oporou a dáte mu pocit bezpečí.

  • Zpočátku volte kratší pobyt dítěte v MŠ

  • Přibalte mu mazlíčka

Dovolte potomkovi, aby si s sebou vzal do školky svou oblíbenou hračku.

  • Používejte stejné rituály

Každý den vstávejte ve stejnou dobu tak, aby dítě mělo dostatek času pro klidnou snídani a oblékání, cestu do školky a dítě nebylo zbytečně stresované začátkem vaší pracovní doby. Voďte dítě do školky vždy ve stejný čas a vyzvedávejte je pokud možno ve stejnou hodinu. Používejte konkrétní údaje o tom, kdy dítě vyzvednete - po obědě, po svačině - ne jen obecné jako brzy, za chvíli, po práci apod. Řekněte dítěti, kdo z blízkých osob si pro něj přijde a slib dodržujte.

  • Rozlučte se krátce

Loučení dlouze neprotahujte, někdy loučení představuje větší problém pro matku než pro dítě, proto je zbytečně nestresujte.

  • Buďte citliví a trpěliví

Vyprávějte si o tom, co dítě ve školce dělalo a co nového se naučilo.

  • Ujistěte dítě, že je do školky neodkládáte

Vysvětlete mu, že je máte rádi a že nechodí do školky proto, že na ně nemáte čas nebo že s ním nechcete být doma. Každý má své povinnosti - vy práci, vaše dítě školku.

  • Komunikujte s učitelkou

Možná se dozvíte, že když ze školky po nervy drásající scéně odejdete, vaše plačící dítě se rázem uklidní a jde si spokojeně hrát.

  • Potomka za zvládnutý pobyt ve školce pochvalte

  • Pozitivně je motivujte

Neříkejte doma dítěti, že chápete jaké to muselo být strašné, vydržet takovou dobu bez maminky. Naopak vyzdvihněte jeho pěkné zážitky, zahrajte si s ním hru, kterou se ve školce naučilo.

Co byste nikdy neměli dělat...

Buďte důslední a nenechte se obměkčit. Když už jednou rozhodnete, že půjde dítě
do školky, nedejte se přemluvit a trvejte na svém.

Nestrašte své dítě školkou - "počkej, ve školce ti ukážou" a za problémy s přivykáním je v žádném případě netrestejte.

Nepřiznávejte, že je vám také smutno a že se vám stýská. Když zvládnete své emoce vy, dítě je zvládne také.

Netvrďte dítěti cestou do školky, že jdete na procházku, a nelžete mu o tom, v kolik hodin je přijdete vyzvednout.

Neopakujte dítěti pořád dokola, že má být hodné.

Co potřebují děti do Církevní mateřské školy Ovečka v Olomouci:

  • přezůvky do třídy (zdravotní obuv musí mít pásek přes patu a pevné přesky přes nárt)
  • převlečení do třídy (zástěrka, tepláky, legíny, případně i spodní prádlo)
  • pyžamo
  • oblečení na pobyt venku
  • případně další oblečení na převléknutí
  • zubní kartáček (označený jménem dítěte)

Všechny osobní věci musí být podepsané!

Denně kontrolujte, mají-li děti všechny věci v pořádku.

Oblečení na pobyt venku:

  • Podzim: sportovní oblečení, svetr nebo mikinu, punčocháče, pokrývku hlavy
  • Zima: sportovní oblečení - nejlépe oteplené kalhoty a bundu, kombinézu, rukavice (nepromokavé, případně dvoje), pokrývku hlavy, šálu, punčocháče, náhradní ponožky do třídy
  • Jaro: sportovní oblečení - nejlépe teplákové či šusťákové soupravy, ponožky, pokrývku hlavy
  • Léto: letní sportovní oblečení - triko, kraťasy, pokrývku hlavy, ochranný opalovací krém
  • obuv - vždy dle ročního období s přihlédnutím k počasí a podmínkám CMŠ Ovečka v Olomouci (např. pískoviště, dopravní hřiště...)

Maminky, nezapomeňte:

Oblečení i obuv by měla být označena jménem dítěte, neboť velmi často dochází k záměně oblečení navzájem mezi dětmi !!! Zároveň je potřeba si uvědomit, že děti vedeme k samostatnosti a velmi často pracujeme s tuší, nůžkami, barvami, apod…Proto dávejte dětem takové oblečení, které si z větší části zvládnou oblékat samostatně a zároveň nebudou mít strach si ho ušpinit. Pro přehlednost a lepší orientaci dětí i pedagogů ukládejte oblečení pro pobyt ve třídě a venku - do přihrádek v šatně. Oblečení, které nechcete, aby dítě v MŠ používalo (z důvodu ušpinění) vložte do závěsné látkové tašky v šatně spolu s náhradním spodním oblečením, neboť nehoda se může stát v každém věku.

Hračky a mazlíčci:

Ve školce máme dostatek hraček, proto není nutné nosit hračky z domu. Výjimkou může být plyšová hračka,  na kterou je dítě citově vázáno při usínání a při vzpomínce na rodiče. Hračky či mazlíčky pro sladší odpočinek dětí při příchodu do CMŠ Ovečka v Olomouci uložíme na vhodné místo, kde budou vyčkávat zájmu malého majitele nebo sledovat jeho hru během dne.

Devatero pro spolupráci s rodiči

  1. Respektujeme úlohu rodičů

Rodiče jsou nejvýznamnějšími činiteli ovlivňujícími vývoj dítěte. Mají právo a zároveň povinnost činit důležitá rozhodnutí týkající se jejich dítěte. Bereme tuto jejich nezpochybnitelnou roli v úvahu a podle toho s nimi jednáme. Pěstujeme vzájemný respekt mezi učitelským týmem a rodinami.

  1. Zachováváme důvěrnost

Rodiny mají právo na ochranu svých osobních informací v průběhu i po ukončení docházky dítěte
do CMŠ Ovečka v Olomouci. Informace požadované od rodin omezujeme pouze na takové, které jsou nezbytně nutné k zajištění vzdělávání dětí. Informace a záznamy o dítěti mají k dispozici pouze pedagogické pracovnice. Při potřebě poskytnout informace jiným osobám, seznámíme rodiče s tímto faktem a žádáme jejich souhlas.

  1. Mluvíme s rodiči o očekáváních, která vůči sobě máme

Zejména na počátku školního roku nebo ještě před vstupem dítěte do MŠ zjišťujeme, jakou představu
o vzdělávání svého dítěte a vzájemné spolupráci rodiče mají. Zároveň otevřeně sdělujeme naše představy a záměry.

  1. Podporujeme spolupráci s rodiči nabídkou vícero strategií k jejich zapojení

Rodiny jsou odlišné. Co je zajímavé pro jednu, nemusí být přijatelné pro druhou. Jsme tvořiví,
aby si každá rodina mohla vybrat takové formy spolupráce, které jí budou nejvíce vyhovovat.

  1. Respektujeme, že konkrétní způsob spolupráce si volí rodina sama

Našim cílem je nabídnout rodinám co nejširší škálu možností ke spolupráci. Rozhodnutí, kterou formu spolupráce rodina zvolí už závisí na ní samotné.

  1. Nabízíme zapojeni celé rodiny

Ke spolupráci vyzýváme nejen rodiče dětí, ale i další členy rodiny a její přátelé.

  1. Poskytujeme rodinám zpětnou vazbu

Dáváme rodinám najevo, že si ceníme jejich spolupráce, reagujeme na jejich podněty.

  1. Spolupracujeme s dalšími partnery školy

Vytváříme takové podmínky pro spolupráci, které jsou pro rozvoj školy přínosné, doplňují naše zaměření.

  1. Víme, že všechno nejde hned

Partnerské vztahy, spolupráci s rodiči budujeme postupně. Vyžaduje to čas, úsilí, vzájemnou důvěru, ochotu najít společnou řeč. Víme, že je to náročné, ale nevzdáváme se.

Rituály na každý den

Ráno se scházíme za doprovodu písně a vytváříme společný kruh. Komunitní kruh tvoří naši soudružnost sjednocení a spojení ve větší celek. Schází se celá třída a v případě společných katechezí i celá školka v jedné třídě.

   Začínáme tím, že se děti navzájem uvítají, následuje individuální podání svěcené vody z kropenky a křížkem na čelo případně ranním pozdravem, který si posíláme v podobě pohlazení kamaráda, podáváním kamínku, společným stiskem ruky nebo vytváříme jednotnou síť z provázku, kterého se všechny děti drží. Vzájemné dotyky působí velmi pozitivně na psychiku a rozvoj sociálních vztahů mezi dětmi.

Při vzájemném sdílení je vhodné pravidlo

"KDYŽ JEDEN MLUVÍ, OSTATNÍ NASLOUCHAJÍ".

 Uplatňování tohoto pravidla je zviditelněno tím, že hovořící dítě má v ruce nějaký předmět (kamínek, míček, plyšovou hračku), který jim pomůže překonat počáteční nejistotu při mluvení. Ostatní vědí, že teď mluví kamarád, a oni naslouchají. Každé dítě má příležitost mluvit a nebo tuto příležitost odmítnout. Vzájemné sdílení je důležitým prvkem pro psychohygienu (rozvoj empatických dovedností a k posílení pocitu sounáležitosti mezi všemi dětmi). Přijetí ostatními dětmi napomáhá vhodnému sebepřijetí a rozvoji sebeúcty. Tím vším děti poznávají sami sebe, získávají důležité sociální zkušenosti a učí se vycházet s lidmi.

Následuje modlitba Otčenáš, Zdrávas Maria nebo Anděle Boží s ukazováním pro snadnější zapamatování dětí.

Po katechezi slavností a svátků následují vzdělávací témata vycházející ze Školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání dětí. Vše prokládáme básněmi a písněmi doprovázené pohybem.

Ranní kruh ukončujeme zdravotními cviky a písní.

Na konci měsíce slavíme našeho světce, každé roční období se rozloučíme oslavou, dnem plných her a dětmi připravenými dobrotami. Nezapomínáme na narozeninové oslavy a dny našeho křtu a oslavence obdarujeme dárečkem z kouzelného kufříku.

Naše pravidla 

Děti se učí tomu, v čem žijí.

https://www.email.cz/download/i/M7kVzJVw4AGky-Q9dvlZ80Is8O5jPB6IhW5D_Y28HA_RbANgz85XQCl8M0a1iL9ScJRLXo4/

Žije-li dítě v prostředí tolerance – naučí se být trpělivé.

Žije-li dítě v prostředí povzbuzování – naučí se důvěřovat si.

Žije-li dítě v prostředí chvály – naučí se oceňovat.

Žije-li dítě v prostředí slušnosti – naučí se být čestné.

Žije-li dítě v prostředí bezpečí – naučí se věřit si.

Žije-li dítě v prostředí spokojenosti – naučí se mít rádo.

Žije-li dítě v prostředí přátelství – naučí se být rádo na světě.

 

 1. Dodržujeme základní společenské normy chování: umíme poprosit, poděkovat, pozdravit, požádat o pomoc, jsme ohleduplní k druhým, umíme druhému pomoci, neubližujeme si, neřešíme spor násilím, půjčujeme si hračky, respektujeme druhého, vyslechneme si jeho názor, dodržujeme pravidla třídy.

2. Rozvíjíme komunikativní dovednosti: umíme vyjádřit souhlas, nesouhlas, vyprávíme zážitky a příběhy, dokážeme se domluvit, nelžeme, neposmíváme se druhému, neponižujeme druhého, umíme vyřídit vzkaz, čteme pohádky, dramatizujeme, cvičíme mluvidla, rytmizujeme, zpíváme, oslavujeme narozeniny, den křtu a našich světců.

 3. Osvojujeme si věku přiměřené praktické dovednosti: udržujeme pořádek ve třídě, uklízíme po sobě hračky, zvládneme osobní hygienu, jíme příborem, prostíráme si a obsluhujeme se při jídle, postaráme se o sebe a své věci, umíme se oblékat, svlékat, obouvat, zavazovat tkaničky, orientujeme se ve třídě, v budově naší CMŠ Ovečka v Olomouci.

 4. Dodržujeme určitá pravidla, která chrání naše zdraví: bezpečně zacházíme s grafickým a výtvarným materiálem, s předměty denní potřeby, s nástroji, s náčiním, dodržujeme bezpečnost při přecházení vozovky, neházíme po sobě předměty, nekřičíme, dodržujeme hlasovou hygienu, větráme, zdravě se stravujeme, podporujeme důvěru dítěte ve vlastní síly a schopnosti, posilujeme jeho sebevědomí, vytváříme vstřícné, radostné prostředí, pocit bezpečí, uspokojujeme potřeby dětí, umožňujeme dětem dosáhnout úspěchu, čistíme si zuby.

 5. Rozvíjíme fyzickou a psychickou zdatnost: chodíme na výlety a vycházky do okolí, překonáváme přírodní překážky, cvičíme s nářadím a náčiním, absolvujeme plavecký výcvik, hrajeme pohybové, psychomotorické hry, hry s pravidly, míčové hry, denní režim vyhovuje fyziologickým potřebám a zásadám zdravého životního stylu, střídáme spontánní a pohybové aktivity, respektujeme individuální zvláštnosti a potřeby dětí, odpočinek, látkovou výměnu, osobní tempo, tepelnou pohodu, relaxujeme, rozvíjíme pohybové dovednosti v oblasti jemné motoriky, správní držení tužky, grafická cvičení.

 6. Rozvíjíme estetické cítění, hudební vyjádření a tvořivost dětí: hrajeme na hudební nástroj, chodíme na divadelní představení, do kina, na výstavy, zdobíme naší třídu, prostory mateřské školy a nástěnku v kostela sv. Michala.

 7. Rozvíjíme pocity sounáležitosti s živou a neživou přírodou: třídíme odpady, pracujeme na zahradě, využíváme ekologické mycí prostředky.    

 

 

 

DĚKUJEME TI PANE ZA 10 LET NAŠEHO PŮSOBENÍ.
diky  

  poh 

   Projekty

 Logolink OP VVV hor barva cz - MALE

"Naše  církevní mateřská škola je zapojena do projektu Místního akčního plánovánímap v Olomouci. Projekt je zaměřen na předškolní a základní vzdělávání. Cílem je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách, posílit komunikaci a spolupráci mezi učiteli navzájem, mezi zřizovateli, zástupci škol a rodiči. Naše škola se bude moci zapojovat do aktivit na podporu čtenářské a matematické pre/gramotnosti, aktivit na podporu zručnosti a kreativity a čerpat teoretické i praktické informace k inkluzi ve všech jejích podobách. Více informací o projektu najdete na webu http://map.olomouc.eu/. Pro neformální diskuzi o školství a vzdělávání mezi rodiči, učiteli a dalšími aktéry z Olomouce jsou určeny Facebookové stránky (MAP Olomouc).“

 SMOl

   

      Statutární město Olomouce se významně podílí na podpoře CMŠ Ovečka v Olomouci. 

 

Písničky a básničky pro kluky a holčičky

Opakujeme a učíme se nejen tyto písničky

"Chytneme se za ruce"

Chytneme se za ruce, uděláme kruh. 

Velkou radost mám, že tu nejsem sám.

Chytneme se za ruce, uděláme kruh.

Pán Bůh nám ho dal, že tu nejsem sám.

 

"Dobrý den"

Dobrý den, dobrý den,

dneska máme krásný den.

Ruce máme na tleskání

a nožičky na dupání.

Dobrý den, dobrý den,

dneska zlobit nebudem.

Podkategorie