IMG 20230125 092449 resized 20230129 075526241Jak už název napovídá v uplynulém týdnu jsme si s dětmi povídali o Severním a Jižním pólu, Grónsku a Eskymácích.

Pondělí jsme zahájili katechezí „O šťastné sněhové vločce“ – děti si vyslechly motivační příběh a užily si hry se sněhovými papírovými vločkami. Kromě toho jsme si také povídali o tom, co jsme dělali o víkendu, opakovali dny v týdnu, určovaly počáteční hlásky a vymýšlely slova začínající danou hláskou. 

V úterý děti opakovaly u klavíru píseň „Slunce“, na tabuli hledaly písmena ze slova „ESKYMÁK“, určovaly počáteční a koncové hlásky a vypracovaly pracovní list „dokresli sněhuláka“.

 

Ve středu jsme se blíže seznámili s polárními oblastmi – Antarktidou, Arktidou a Grónskem. Ukázali jsme si, kde leží na mapě. Děti pracovaly s globusem, vytvořily mapu z barevných šátků, skládaly názvy polárních oblastí z písmen podle předlohy nebo pracovaly s obrázky zvířat a jejich stopami. Také jsme si pustili krátké vzdělávací video ze série ČT Edu - "Co jedí Eskymáci?", kde se děti dozvěděli, kdo jsou to Inuité, jak žili Eskymáci dřív a jak žijí teď. 

Ve středu jsme také navštívili otce Hrdličku s písní „Slunce“ a přáním k narozeninám.

Ve čtvrtek jsme s dětmi opakovali informace nabyté z předešlého dne. Potom vypracovávaly pracovní list „Eskymák“.

V pátek si děti užily opičí dráhu, během které potrénovaly např. chůzi po kladině, prolézaní tunelu, lezení po žebřině, podlézání kladiny, skoky snožmo, plazení po kladině nebo prolézání obručí. Také jsme oslavili narozeniny Martina a svátek Inky.

Mimo to jsme s dětmi každý den také cvičili a hráli různé pohybové hry jako „Na dva mrazy“, „Na sledě“ nebo „vymění se“. Během výtvarně – pracovních činností děti tvořily iglú, lední medvědy, ledové kry s tučňáky nebo malovaly Eskymáky, Během odpoledne odpočívaly u četby z knih "Ratatouille", "O hajném Robátkovi a jelenu Větrníkovi" a poslechu pohádek „Za zvířátky do lesa“ a „O víle Amálce“.