Tento týden jsme se zabývali dopravní výchovou. Učili jsme se, jak se správně chovat během vycházek, na co si dát pozor, komu a kdy dát přednost. Rozpoznávali jsme správné a špatné chování na obrázcích s různými dopravními situacemi, povídali jsme si o reflexních prvcích, o bezpečném přecházení.

Ve čtvrtek jsme se zúčastnili besedy s městskou policií, během které si děti zopakovaly, jak se správně chovat v provozu a dozvěděly se, jaká jsou důležitá pravidla a jaké pomůcky s sebou nosí strážník městské policie.

Počítáním dětí jsme rozvíjeli předmatematické představy (více, méně, stejně), povídali jsme si, co jsme dělali o víkendu, učili jsme se básničku „Červená je stát“ s různou rytmizací (samostatně tleskáním a dupáním, tleskáním ve dvojici), opakovali a nacvičovali jsme písničky na mši sv., hráli jsme pohybovou hru „závody formulí“, hru „poznej, co patří k dopravní výchově“. Procvičovali jsme pravou a levou stranu, hádali jsme hádanky na dopravní prostředky. Povídali jsme si o semaforu – co to je, k čemu slouží, jaké jsou na něm barvy, poznávali jsme a popisovali jsme dopravní značky, hledali jsme stejné dvojice značek. Pracovali jsme s obrázky dopravních prostředků – pojmenovávali jsme je a umisťovali je na správné místo podle toho, kde se pohybují.

Během pracovně-výtvarných činností děti vytvářely semafory, kreslily dopravní značky, vytvářely chodce na přechodě, pracovaly se šablonou, stříhaly, vodovými barvami vymalovávaly auta. 

 

 

Červená je stát

Červená je stát,

žlutá znamená pozor dát.

Na zelenou jeď,

jen to nepopleť.