Tento týden jsme se seznamovali s hospodářskými zvířaty. Kromě toho jsme ale ještě trénovali některé předškolácké dovednosti jako např. opakovali jsme počítání, srovnávání množství, vymýšleli jsme různoslabičná slova, slova na různé počáteční hlásky, zkoušeli jsme postupně po jednom vyprávět pohádku „O perníkové chaloupce“ (posloupnost děje, trénování pozornosti, vyjadřování). 

Hráli jsme různé hry, jako např. „na mrazíka“, „mňaukavá kočka“, „voda, slunce, blesk“, „najdi zvíře“, „kočičí ocásky“. Zpívali jsme a trénovali lidové písničky, učili jsme se taneček „Měla babka 4 jabka“ a „Pásla ovečky“.

Opakovali jsme, jak se jmenují hospodářská zvířata – jak se jmenuje samec, samice a mládě, tvořili jsme zvířecí rodinky, opakovali jsme, jaký máme užitek z jednotlivých zvířat, co nám které zvíře dává.

Děti se seznámily s básničkou „Domácí zvířata“, podle popisu zvířete hádaly, o jaké zvíře se jedná. Podle vylosovaných obrázků a podle zvuku děti hledaly zvířecího kamaráda do dvojice a společně ve dvojici potom přemýšlely, co o daném zvířeti víme. Hráli jsme kimovu hru s obrázky hospodářských zvířat a jejich mláďat.

Také za námi přijelo představení „Hrajem dětem, s písničkou jdem světem“ ve kterém se děti seznámily s rozličnými hudebními nástroji – nejen s jejich názvy, ale i s jejich zvuky.