Plavání pro přihlášené děti bude probíhat každé PONDĚLÍ od 9.30 hod do 10.15 hod. Děti ze školky budou odcházet v 8.40 hod. Děti plavou v malém nebo v předních částech velkého bazénu.
Pokyny pro rodiče dětí přihlášených k plavecké výuce
S SEBOU děti potřebují plavky, ručník, koupací čepici, vše řádně označené a podepsané. Čepici doporučujeme podepsat nad čelem křestním jménem (pro snadnější komunikaci učitele s dětmi). Rovněž je vhodné podepsat oblečení a boty, aby nedošlo k záměně.
OBLEČENÍ by mělo být vybíráno s ohledem na rychlé oblékání a svlékání. NEJLÉPE volné, šusťákové kalhoty, trička a mikiny oblékací přes hlavu. NEVHODNÉ jsou zejména silonové punčocháče, košile s mnoha knoflíčky, příliš těsné šaty a podobně. Doporučujeme nosit i v teplejších měsících po plavání alespoň tzv. kšiltovky, v chladnějších měsících by měly mít všechny děti teplé čepice přes uši, v zimě pak i šály a rukavice.
NEBRAT Z bezpečnostních důvodů se nemohou děti se šperky na těle účastnit plavecké výuky - výjimkou mohou být malé náušnice těsně přiléhající k ušnímu lalůčku. Cenné věci, větší náušnice, řetízky či prstýnky doporučujeme v den plavecké výuky nechat doma !!!
DOMA doporučujeme především s mladšími dětmi trénovat, jak se správně osušit, dbát na osušení vlásků, zad, vytření oušek a meziprstí na nohou. Vzhledem k citlivosti pokožky některých dětí doporučujeme rodičům, aby je po plavání namazali tělovým krémem. S ohledem na zpravidla vyšší fyzickou náročnost než jsou mnohé děti zvyklé, je vhodné den před a v den plavecké výuky nechat děti déle vyspat.
OTUŽOVÁNÍ Koupat ve vaně či sprše by se děti měly ve vodě maximálně 31°C teplé, místnosti bytu by měly mít teplotu 20°C. Doporučená publikace: MUDr. Alena Štaifová "Otužování dětí", AVICENUM, 1989
Ve své činnosti využíváme principů Celistvé na smysl zaměřené pedagogiky Franze Ketta, prvky Marie Montessori, pracujeme s katechezí Dobrého Pastýře a Papežského Misijního díla. Máme blízko k přírodě, proto ve své činnosti využíváme i prvky lesní pedagogiky. Velice na nás zapůsobila spiritualita jednoty a vzájemné lásky Chiary Lubichové, kterou vnášíme do našeho prostředí.
Máme na zřeteli, že výchova a vzdělávání člověka jsou založeny na kvalitě mezilidských vztahů v kolektivu dospělých i dětí. Uvědomujeme si, že vzdělávání je prostředkem, a ne cílem výchovy. Snažíme se, aby naše CMŠ Ovečka v Olomouci byla místem, kde děti získají sociální zkušenosti a základní poznatky o životě, aby dítě na základě rozvoje svých individuálních předpokladů získalo základy klíčových a pro život důležitých kompetencí.