V tomto prázdninovém týdnu jsme se zaměřili na naše smysly – konkrétně na sluch, zrak a hmat. Povídali jsme si, kde smysly sídlí, jaké jsou jejich funkce, k čemu je máme.

Seznámili jsme se se svatým Blažejem, hráli jsme různé pohybové hry s papírovými rybičkami, procvičovali jsme postřeh a paměť kimovou hrou, porovnávali jsme a opakovali pojmy nejdelší, nejkratší, delší, kratší, hráli jsme hry „kytičkovaná“, „motýl a medvěd“, přečetli jsme si motivační příběh „Jak pejsek vyčenichal krtka“ a společně jsme ho rozebrali. Hráli jsme hru „pejsek hledá krtka“ a „ptáčku, jak zpíváš?“. Pracovali jsme s knihou o lidském těle, kde jsme si prohlíželi sídla jednotlivých smyslů, pojmenovávali jsme si jednotlivé části, prohlíželi jsme si svoje oči, hladili svoje řasy, zkoumali barvu naší duhovky, pozorovali jsme reakci zornice na světlo. Ze slov jsme tvořili zdrobněliny, sluchem jsme rozpoznávali různé zvuky a pojmenovávali je. Zrakem jsme určovali pořadí a prostorové umístění (první, poslední, na pravé straně, na levé straně, vedle, mezi, …), zdolávali jsme překážkovou dráhu. Hráli jsme hru „Čáp ztratil čepičku“. Povídali jsme si o tom, co dokáží naše ruce, jak se lišíme od zvířat, seznámili jsme se s básničkou „Naše prsty“, hráli jsme hru „Najdi něco ….“ a „Kdo to je?“ – poznávání kamarádů podle hmatu a nakonec si děti vyzkoušely vzájemnou masáž.

Odpoledne děti odpočívaly při četbě z knih „Dášenka čili život štěněte“, „Z deníku kocoura Modroočka“ a „Čmelák Aninka“. Během pracovně-výtvarných činností tvořily lidské oko, rozvíjely manipulační činnosti u stolečků, vyráběly z papíru dutinu ústní, malovaly svůj obličej se všemi detaily, pomocí otiskování rukou vytvářely obrázek.