V uplynulém týdnu děti poznávaly svoje smysly a zjišťovaly, jak je obtížné vnímat jinak než jsou zvyklé. Třeba chodit se zavázanýma očima v doprovodu nebo se orientovat v prostoru sluchem.

Děti se učily, čím se díváme, posloucháme, chutnáme, čicháme a hmatáme, na co všechno jsou ještě oči a další čidla smyslů. Například na čtení, orientaci v prostoru, pozorování nebo uši i ruce také na orientaci v prostoru. Chuť a čich vnímáme často společně.

Zpívali jsme písničky Hlava, ramena, kolena, palce, Černé oči jděte spát, také je dramatizovali a tančily. Kreslili jsme a malovali obrázky na téma oči vodovými barvami, uši barevnými křídami. Učili jsme se i číst začáteční písmena svých jmen, hrály hru na Hledání zapomenutých písmen po třídě. Další hry, které jsme si vyzkoušeli, byly Ukaž odkud pípl ptáček? (orientace v prostoru sluchem) nebo hru na nevidomé (vodění kamaráda, který měl zavázané oči na jeho místo u stolečku, řekni, jaké to bylo?). A co poznávání jídla bez zraku, jde to?