Tento týden jsme se zaměřili na naši Zemi, na její barvy, ale i na její ochranu. Povídali jsme si o ročních obdobích, o barvách, které jsou charakteristické pro tato období, o hlavních znacích jednotlivých ročních období, upevňovali jsme jejich názvy pohybovou hrou.

Kromě ročních období jsme se také učili o ochraně přírody vysvětlovali, jak se máme chovat v lese, co do lesa nepatří a proč. Pomocí příběhu „Pejska a kočičky“, jsme si zopakovali, jak se máme k našemu okolí chovat a proč. Třídili jsme odpadky ke správným barvám (modrá, žlutá, zelená, červená) Písnička: „Třídíme odpad“

„I když jsme jen malé děti, umíme už třídit smetí.

/: Modrá, žlutá, zelená, víme, co to znamená:/Duha

Nedá nám to žádnou práci, už jsme skoro dospěláci.

/: Papír, plasty, sklenice, nápojové krabice:/

Prší, prší jen se leje, popelář se na nás směje.

/: Rychle z auta vyleze, odpadky nám vyveze:/“

Vyplňovali jsme pracovní list, ve kterém jsme spojovali odpadky se správnými kontejnery. Přihlásili jsme se do soutěže o barefoot botky s výtvarným dílem „Duha", které je vytvořeno ze stop nohou dětí.

Jelikož ve čtvrtek měl svátek sv. Valentýn, seznámili jsme se s jeho legendou. Hráli jsme pohybovou hru „Rybky, ryby, rybičky“ během které si děti zopakovaly barvy, procvičily reakci na slovní pokyn a svou rychlost.

Během odpočinku děti poslouchaly četbu z knihy „Makový mužíček“. Tvořily valentinské srdíčko pro maminku a tatínka.  Zpívaly písničky: „Směj se, Ježíš tě má rád, Vítáme tě mezi námi Pane“.