Na začátku týdne jsme se s dětmi přivítali společnou modlitbou a pohlazením kamaráda vedle sebe(upevňování sociálních vztahů mezi dětmi – všichni jsme kamarádi).

Tento týden k nám do školky přišla nová kamarádka, kterou děti hned přijali mezi sebe. Povídali jsme si o pomoci druhým, že naše nová kamarádka by potřebovala pomoct všechno ukázat, pomoct najít kamaráda/kamarádku. Děti reagovaly opravdu empaticky a snažily se také ulehčit nové kamarádce vstup do školky.

Povídali jsme si s dětmi o třech králích, kteří nám minulý týden navštívili. Opakování jmen, darů co nesli. Následně si děti vymalovaly dary tří králů.

Tento týden jsme se naučili novou říkanku s pohybem :

KDYŽ SE RÁNO PROBUDÍM,HNED SE RYCHLE POSADÍM.

PROCVIČÍM SI KOLÍNKA, POKRČÍM I RAMÍNKA.

NA NOŽIČKY VYSKOČÍM, DOKOLA SE ZAZOČÍM.

Následné cvičení s padákem ( kolo, kolo mlýnské).

Třesení balonku z padáku.

Hra poznej barvu na padáku( na padáku jsou základní barvy, které děti měly postupně určit).

Hra kde jsou všechny děti – tato hra je u dětí velmi oblíbená.Padák se dává pomalu nahoru a dolu, jakmile se řekne předem smluvený signál, tak všechny děti dřepnou doprostřed a padák je zakryje.

Paní učitelka je poté hledá J

Také jsme tento týden nezapomněli na cvičení s hudbou.

Povídali jsme si o zimě, ukázali jsme si na obrázku zazimovaného jezevce, medvěda, ptáky, kteří odletěli do teplých krajin, i ty kteří u nás zůstali.

Také jsme si povídali o tom co jde dělat v zimě ( poznávání aktivit na obrázku)- stavění sněhuláka, lyžování, sáňkování, bruslení, koulování…….

Hra – jakou barvu má sníh ? bílou, co všechno máme ve třídě bílého?

Hra – Je to pravda?

V zimě nosím plavky?...

V zimě se koulujeme?...

V létě stavím sněhuláka?....

V zimě nosím šálu a čepici?....

Na jaře padá sníh ?...

Zahráli jsme si na kominíky- Abychom mohli v zimě topit,potřebujeme k tomu čistý komín, zavoláme si kominíka.

Děti stojí v zástupu a všichni mají stoj rozkročný .

Všechny děti se ptají : KOMINÍKU, KOMINÍKU, JSOU KOMÍNY ČISTÉ?

Poslední v řadě odpoví :NEVÍM, PODÍVÁM SE, NENÍ TO TAK JISTÉ.

A proleze řadou až do předu.

Pokračovali jsme v centrech ( práce ve skupinkách)- pro děti je tato práce individuálnější a jde vidět, že centra mají opravdu rády.

V centrech jsme tento týden měly věci na procvičování geometrických tvarů, barev a písmen.(např: na papíru je napsané velké A,děti skládají nastříhané slámky na to písmeno).

Také jsme tento týden udělali mnoho výrobků:

Výroba ptáčka v zimní krajině( obtisk ruky, domalování zobáčku,oka a větvičky- správné držení pastelky, lepení kuliček -sníh, a vloček, nácvik jemné motoriky).

Kreslení betlémské hvězdy (voskovka přetíraná vodovými barvami)

Vyrábění tří králů.

Vyrábění brusle( nácvik správného stříhání, rozvoj jemné motoriky, rozvoj fantazie, nácvik práce s

lepidlem).