okoNaše tělo, aneb všichni jsme Boží děti to bylo hlavní téma celého týdne. Nejvíce jsme se však zaměřili na poznávání našich smyslů a jakouruka úlohu v našem těle mají. Děti si osvojili poznatky jakou funkci má zrak, sluch čich chuť i hmat.  K poznání obličejové části a pěti smyslových kamarádů nám sloužilo přirovnání, že náš obličej je vesnice a jednotlivé smyslové orgány jsou domečky.  Vše jsme si ukázali na obrázku a následně děti vyprávěli, k čemu jednotlivé smysly používáme. Pomocí výukových karet pracovali ve skupinách a přiřazovali smyslové orgány a jejich činnost. Děti si rozvíjeli čtenářskou  a matematickou pregramotnost. Názornou metodou byli děti seznámeni s aktívním, pasívním i instrumentálním hmatem. Pohybovou hrou ba autíčka si děti vyzkoušeli, jak se žije lidem bez kontroly zraku a jak se nevidomí mohou pohybovat. Pohybovou hrou "Čáp ztratil čepičku" si děti procvičili barvy i uvědomili jaký dar barevného vidění máme. K uvědomění si posílení funkce zrakového analyzátoru nám umožnila i hra "Do všech koutů zajdu".  Jaké kompenzační činitele využívají neslyšící nebo nevidomí. Na smyslové orgány jsme si zahráli hry, zazpívali písně s ukazováním "Hlava, ramena," "Dáme ruku sem...", "Kdo má ruce". Zdramatizovali jsme si pohádku  "O smyslech" a na konci týdne děti naše smysly hledali v pohádkách "O červené Karkulce" ,"O koblížkovi", které děti hráli. 

Náš obličej může představovat oltář a proto jsme s básní prováděli masáž se zaměřením na naše smyslové orgány. K tomuto tématu děti jednotlivé části těla kreslili, vystřihávali, lepili z papíru. V úterý nás navštívila sestřička Alberta a povídali jsme si o Panně marii, která se zjevila v Lurdech malé holčičce Bernadetě.

Smysly

Člověk, ten má smyslů pět,

znám je všechny nazpaměť.

Kde jsou oči, tam je ZRAK,

po prstech nám skáče HMAT.

SLUCH nám sedí na uších,

do nosu nám vlezl ČICH.

A CHUŤ v ústech na jazýčku

 spinká si tu na krajíčku.