V tomto týdnu jsme s dětmi poznávali svět. Určovali jsme světadíly, jejich obyvatele a kulturu. Nejvíce jsme se však zaměřili na Severní pól.
Hned na začátku jsme si opět hodili Kostkou lásky, kde nám padlo – MILUJ VŠECHNY. Tím jsme se také celý týden snažili řídit.
V ranních činnostech byly pro děti přichystány omalovánky, výrobky ryb, iglú, tučňáků, prohlížení encyklopedií s obrázky Grónska a živočichů zde žijících.
Děti se seznámily s ostrovem Grónsko a jeho obyvateli eskymáky, pověděli jsme si, kde žijí, čím se živí, jaké nosí oblečení. Celý týden jsme si na ně hráli. Ranní cvičení bylo motivováno životem eskymáka – děti si zkusili projet překážkovou dráhu na vymyšlených saních, překonat vzdálenost mezi dvěma břehy na papírových krách nebo bruslení po třídě na hudbu.
Vyzkoušely si i skupinkové činnosti, kde jsme se snažili rozvíjet vzájemnou komunikaci a spolupráci – stavění iglú z různých druhů stavebnic, skládání papírového sněhuláka z rozstříhaných částí, třídění rybiček podle barev nebo“ lov“ ledních medvědů (hod papírové koule do krabice s medvědem).
Děti se také naučily básničku Eskymáci a poslouchaly píseň Grónská písnička (J.Nohavica)
Ve středu k nám do třídy přišla nová holčička Anička původem z Číny, kterou jsme mezi sebe přivítali a děti ji přátelsky přijaly.
Na procházky jsme chodili do parku, kde si děti hrály, pozorovaly přírodu a ptáčky v krmítkách. Navštívili jsme i otce arcibiskupa, kterému jsme popřáli a zazpívali písničky.
Odpoledne se děti zaposlouchaly do příběhů z knih – Kocour se svícnem, Anička z 2.B Pidimráz Pidonius… a jak to vidí učitel Fousek?
Eskymáci
Eskymáci, ti jsou prima, nevadí jim velká zima.
Eskymáček než jde spát, s tuleněm si může hrát.