V tomto týdnu jsme se s dětmi zaměřili na zimní sporty a zimní aktivity. Povídali jsme si, co všechno můžeme dělat v zimě a co k tomu potřebujeme.

Opakovali jsme dny v týdnu, určovali jsme počet dětí ve třídě (více, méně, stejně), povídali jsme si, co jsme dělali o víkendu, hráli jsme pohybové hry, např. „na mráz“, pantomimou děti předváděly zimní sporty či různé zimní aktivity. Některé sporty jsme si „vyzkoušeli na sucho“ ve třídě (slalom, skoky, koulovaná). Pracovali jsme se slovy a písmeny (určování počtu slabik, poč. a konc. hlásky, vymýšlení slov na danou hlásku), děti vyplňovaly pracovní listy „počítání obrázků“, „padání vloček“, samostatně plnily aktivity na stanovištích (skládání obrázků, hledání stejných dvojic, dokreslení obrázku – osová souměrnost, slabikování, práce s PET víčky, …). Opakovali jsme písničky „Sněží, sněží“, „Zima, zima tu je“ s doprovodem na orf. hud. nástroje, „Závody na ledě“ s pohybovým doprovodem. Dále děti pracovaly ve dvojicích – představily zimní sport, který si vybraly, kreslily sportovce s jejich vybavením. V pátek si děti povídaly o zimních olympijských hrách - zkratka ZOH (seřazení písmen tak jak jdou za sebou), vlajka, zapalování pochodně, druhy medailí (zlatá, stříbrná a bronzová), představení sportů, které můžeme na olympiádě vidět, třídění sportů podle náčiní, které k tomu potřebujeme (brusle, lyže, ostatní). Vyplnily prac. list „bludiště“, vytvářely si vlastní medaile.

Během odpočinku poslouchaly „Pohádky lesního ticha“, pracovně-výtvarnými činnostmi procvičovaly jemnou motoriku a samostatnou práci.