V tomto týdnu jsme se s dětmi zaměřili na slavnost tří králů. Po téměř čtrnácti denních prázdninách jsme si zopakovali dny v týdnu, pracovali jsme s množstvím (více, méně, stejně), seznámili jsme se s novým rokem a s novým měsícem. Trénovali jsme předčtenářskou gramotnost (určovali jsme poč. a koncové hlásky, slabikovali jsme, vymýšleli jsme slova na dané hlásky). Hráli jsme pohybovou hru „na krále“, řízeným rozhovorem na téma „co jsi dostal pod stromeček“ jsme rozvíjeli samostatný mluvní projev.

Dočetli jsme si příběhy z adventního kalendáře „Daleká cesta do Betléma“, povídali jsme si, koho můžeme v betlémě vidět, kdo si byl nějaký betlém prohlédnout. Hlavním tématem byli tři králové. Kdo to byli, co nesli. Zamýšleli jsme se nad tím, co bych přinesl Ježíškovi já. Zazpívali jsme si písničku „My tři králové“. Na tři krále jsme se byli podívat v katedrále sv. Václava. Hráli jsme hru „tři králové“ zaměřenou na práci s písmeny ve skupinkách, dále jsme si prohlíželi encyklopedii a seznamovali jsme se s noční oblohou. Z dekoračního materiálu děti podle své fantazie vytvářely souhvězdí, které pojmenovaly a představily nám ho. Společnou prací jsme vytvořily hvězdu z šátků. Nakonec děti samostatně pracovaly v centrech aktivit: přepis slov, skládání obrázků, hledání dvojic (obrázek + stín), skládání slov z písmen podle předlohy, skládání obrázků z víček od PET lahví, počítání obrázků (přiřazování víček a kartiček z číselné řady 1-10).

Během odpoledne děti odpočívaly s četbou knihy „Pohádky děda Vševěda“, zručnost, jemnou motoriku a manipulaci trénovaly pracovně-výtvarnými činnostmi jako např. práce se šablonou, obkreslování, vystřihování, lepení, kresba, opis podle tabule. Vyplňovaly bludiště.