V tomto týdnu jsme se s dětmi zaměřili na finanční gramotnost. Pomocníky nám byly materiály z České spořitelny, které děti provázely svými příběhy každý den. Každý příběh byl zaměřen na nějakou oblast – peníze, ohleduplnost, spolupráci, zodpovědnost … a doplněn otázkami které byly zaměřeny na rozvoj vnímání, slovního vyjadřování, seznámení s novými pojmy…

V rámci témat jsme pracovali s písničkou „motýl letí“, hráli jsme hru „na ozvěnu“, zpěv jsme doprovázeli hrou na orf. hud. nástroje. V rámci pohybových her se děti proměnily v motýly a hrály hru „na motýla“ a „závody motýlů“.

Dále jsme se seznamovali s českou měnou – s mincemi a s papírovými penězi. V rámci různých aktivit děti skládaly penízkové puzzle, prohlížely si platební karty, mince a papírové peníze, vytvářely svoje papírové platební karty, hledaly kamaráda podle stejných mincí, skládaly mince podle rozepsaných čísel do hodnoty 10 Kč. Aktivitkou „ukaž se mi“ zkoušely děti překreslit mince pod papírem. Dále vytvářely své papírové mince, které samy nakreslily, vystřihly a nalepily na pruh papíru.

Aby si děti vyzkoušely jaké to je mít zodpovědnost, dostaly na dva dny po dvojicích svůj úkol – např. kontrolovat smazanou tabuli, zasunuté židle, uklizené hračky, vypnutou vodu v koupelně… Svých úkolů se děti zhostily výborně.

Nakonec hrály hru na třídění odpadků, aby si uvědomily, jak je důležité chránit naši zem, ale i to, že z použitých materiálů, se dá vytvořit i něco nového.

Během odpočinku děti poslouchaly četbu z knihy „Naschválníčci“, vypracovávaly pracovní list „podzimní sudoku“, „bludiště“, vytvářely podzimní listy, trénovaly vystřihování.