V tomto zkráceném týdnu jsme si s dětmi povídali o STROMECH. Vysvětlili jsme si, že stromy dělíme na jehličnaté a listnaté, a následně jsme si představili několik konkrétních zástupců.

Dále jsme s dětmi opakovali jednotlivá roční období a jak se strom mění v průběhu roku. Děti pracovaly s obrázky, skládaly názvy ročních období z písmen, určovaly počáteční a koncové hlásky a počítaly z kolika písmen se skládají - nejdelší x nejkratší název. 

V pátek si vyzkoušely samostatnou práci v centrech aktivit - skládání názvů stromů z písmen; stíny; skládání obrázků; opis; počítání; seřaď podle velikosti; skládání obrysů z víček od PET lahví; padání listu - grafomotorika; skládání listů ze 2 částí.
Mimo to jsme také cvičili, hráli pohybové hry jako např. "Na lišky" nebo "Na vlaštovky" a seznámili jsme se s novou básničkou "Jak roste strom" a písničkou "Listopad".
Během pracovně výtvarných aktivit děti tvořily podzimních stromy, tiskly pomocí listů nebo si vyzkoušely frotáž z listů pomocí voskovek
Odpoledne poslouchaly četbu z knih "Pohádky z pařezové chaloupky Křemílka a Vochomůrky" a "Naschválníčci".
 
"Jak roste strom"

Starý javor nejmíň posté

vysvětluje jak se roste:

„Narovnej se“Drž se vzpříma!

Kořeny ti drží hlína.

Svítí slunce?Nastav listy!

Prší?Sláva! Budeš čistý!

Trocha slunce,trocha deště,

povyrosteš,snaž se ještě.

Ještě kus a ještě kousek,

větve do koruny pnou se.

Pro letošek už to stačí  ,

už uneseš hnízdo ptačí.