Tento týden jsme si s dětmi povídali o tom, jak je to s vodou v přírodě. Jaké druhy či typy vody známe: slaná, sladká, stojatá, tekoucí, voda ve studni, v rybníku, v jezeře, … jak probíhá koloběh vody v přírodě, jak je to s vodou, která nám doma proudí trubkami a jako znečištěná odtéká do kanálu.

Zkoušeli jsme si také jednoduché pokusy – co plave, co se potápí, kdy děti nejdříve přemýšlely, jak to s daným předmětem dopadne a následně jsme naše teze ověřovali pokusem. Grafomotoriku děti rozvíjely na pracovním listě – vlnky – vlnky nejdříve obtahovaly a potom je samostatně psaly. Hráli jsme pohybovou hru „povodeň“, při které děti vyzkoušely vzájemnou spolupráci a společné semknutí se na „ostrově“. Pro rozvoj matematických představ děti vyplňovaly prac. list – koloběh vody.

Rozvíjeli jsme prečtenářskou gramotnost – slabikovali jsme slova spojená s tematikou vody, určovali jsme počáteční a koncové hlásky, opisovali jsme na tabuli různá písmena, vymýšleli jsme slova na daná písmena.

Ranní cvičení jsme tentokrát vyplnili zumbou pro děti na písničku „Gumi méďa“, ale také opičí dráhou, během které děti překonávaly kladinu, balanční dráhu, masážní čočky, tunel.

Společně jsme shlédli dva krátké filmy s tematikou vody – viz https://www.youtube.com/watch?v=aHy-gWzCYN0 (koloběh vody – Paxi) a https://www.youtube.com/watch?v=4O7fQjK36G0 (O Vodičce).

Během odpočinku děti poslouchaly četbu z knihy „Obří pantofle“, „Puntíkatá Andulka“ a další jiné pohádky.