I tento týden jsme nadále pokračovali v povídání o ovoci a zelenině. Věčným tématem bylo rozdělení na ovoce a zeleninu, které stále dělá dětem problém. Teď už snad ale menší. Počasí nám tento týden nepřálo, hodně času jsme trávili v MŠ, ale využili jsme ho procvičováním, vyplňováním prac. listů a tvořením.

Hráli jsme hru „ovoce do košíku, zelenina na záhon“, pomocí pracovních listů jsme trénovali grafomotoriku, zrakové vnímání, rozlišení figury a pozadí. Pojmenovávali jsme plodiny, které děti přinesly, rozvíjeli jsme matematickou pregramotnost (více, méně, stejně), učili jsme se tvořit zdrobněliny, hráli jsme kimovu hru na rozvoj zrakové paměti, zkoumali jsme přinesené plody hmatem a poznávali, co to je. Přečetli jsme si pohádku „Princezna na hrášku“, kterou jsme si velmi jednoduše zdramatizovali, hrou „tleskni až uslyšíš název ovoce/zeleniny“ jsme procvičovali sluchové vnímání. Pro otce biskupy jsme trénovali a natáčeli písničky „Maličký“ a „Muž moudrý“, shlédli jsme divadelní představení „Pohádka z lesa“. Dále se děti seznámily s pohybovou básničkou „Brambora“, procvičily si, jakou barvu má to které ovoce či zelenina.

Během odpočinku děti poslouchaly četbu z knihy „Pavouček provazníček“.

V rámci pracovně-výtvarných činností děti používaly temperové barvy, trhaly papíry, muchlaly, lepily, vystřihovaly, otiskovaly ovoce.