Tento týden jsme se zaměřili především na naše pravidla v MŠ, na správné a špatné chování. Děti pravidla poznávaly, popisovaly, zkoušely je drobně dramatizovat, podle různých pokynů poznávaly o jaká pravidla se jedná. Pracovaly s obrázky, rozlišovaly správné a špatné chování, vysvětlovaly, vymýšlely, jak by se dala daná situace napravit.

Hrály pohybové hry „najdi pravidla podle popisu“, trénovaly písničky na čtvrteční mši svatou, které se zúčastnily a doprovodily ji zpěvem písniček "Ovečka kudrnatá", "Toto je den", "Otevřme Písmo", "Láska Kristova". Učily se básničku s pohybem „Dobrý den“, během dramatizace pracovaly ve dvojicích, opakovaly dny v týdnu, seznámily se se sv. Ludmilou. Učily se důležitost slov „děkuji, prosím, dobrý den, na shledanou, promiň, dobrou chuť“, seznámily se s příběhem „Jak se Andulka naučila děkovat“.

 

Básnička s pohybem: „Dobrý den“

1) Dobrý den, dobrý den, dneska zlobit nebudem.

Ručičky jsou na tleskání, nožičky jsou na dupání,

dobrý den, dobrý den, dneska zlobit nebudem.

2) Dobrý den, dobrý den, dneska máme krásný den.

Ručičky jsou na tleskání, nožičky jsou na dupání,

dobrý den, dobrý den, dneska máme krásný den.