V tomto týdnu jsme si s dětmi povídali o POČASÍ. Celý týden jsme sledovali počasí a následně ho děti zakreslovaly do našeho „kalendáře počasí“.

V pondělí jsme si zahráli pohybovou hru „Povětrnostní podmínky“. Dále jsme si povídali o Slunci a o tom co se s ním děje v průběhu roku – děti srovnávaly 4 obrázky slunce v jednotlivých ročních dobách. Navázali jsme na to aktivitou „Co je typické pro jaro/podzim/zimu/léto“, během které děti třídily obrázky zobrazující charakteristické činnosti a věci 4 ročních období. Seznámily se s motivační pohádkou „Jak nesvítilo slunce“ a následně se zamýšlely nad tím co by se stalo, kdyby slunce nesvítilo. Společně jsme si také jedno velké slunce vytvořili ze zlaté obruče a barevných šátků.

V úterý jsme se seznámili s novou básničkou „Déšť“, kterou jsme doprovodili pohybem a později zrytmizovali pomocí hudebních nástrojů a tleskání. Následně jsme si zkusili napodobit zvuk deště pomocí našich rukou a nohou. Dále jsme si povídali o tom „jak je slyšet HROM“ – rozdíl mezi bleskem a hromem. Zahráli si hru „Blesk a hrom“. Během aktivity „Velké, menší, nejmenší Slunce“ jsme si s dětmi napřed přivolali 3 různě velká sluníčka, která jsme pak mezi sebou porovnávali a určovali, které je nejmenší/největší/prostřední. Nakonec děti sluníčka, různě schovaná po třídě, hledaly ve skupinách po třech a měly za úkol najít od každé velikosti právě jedno sluníčko.

Ve středu nám do školky přijelo hudební představení s názvem „Šel tudy, měl dudy“, během kterého se děti seznámily se spoustou hudebních nástrojů.

Čtvrtek jsme začali společnou aktivitou sudoku „počasí“. Potom jsme si procvičili mimické svaly při napodobování různě se tvářících mraků. Potom se děti měly během řízeného rozhovoru vyjádřit k tomu „Jaké počasí máš nejraději a proč?“ – během této aktivity bylo pravidlo, že mluví pouze ten, kdo drží v ruce mrak a ostatní poslouchají. Zahráli jsme si hru „Rozpustilí vítr“ a potom se seznámili s motivačním příběhem „Krtek a drak“. Následně jsme si příběh probrali a zhodnotili jednání jednotlivých postav. Během pokusu s lepenkou, pomocí které jsme imitovali vítr ve třídě, jsme si vysvětlili, co je to vítr. Seznámili se s novou básničkou „Vítr“ a zrytmizovali ji za pomoci tleskání, plácání a dupání. Na třech symbolech jsme si vysvětlili rozdíl mezi VÁNKEM, VĚTREM A VYCHŘICÍ – rozdíl v síle větru.

V pátek byly děti rozděleny do tříd Sluníček a Srdíček.

Celý týden jsme také cvičili a pilně se věnovali nácviku vánoční besídky.

Odpoledne děti odpočívaly u četby z knih „Městečko Lážoplážo“, „O mašinkách“ a „Cesty formana Šejtročka“.

Během výtvarně-pracovních aktivit děti tvořily slunce, malovaly blesky, foukaly vítr, vytvářely deštníky a také vypracovaly grafomotorický pracovní list „Mrak a déšť“.