Tento týden jsme se s dětmi zaměřili na počasí. Poznávali jsme symboly pro různé typy počasí, hráli jsme pohybovou hru „mráz a sluníčko“, „najdi správný obrázek počasí“, seznámili jsme se s novými písničkami „Listopad“, „Déšť“, vyplňovali jsme týdenní kalendář počasí. Pomocí motivačního příběhu „jak slunce nesvítilo“, jsme se zamýšleli, k čemu slunce potřebujeme, proč je pro nás důležité, porovnávali jsme jeho sílu v létě a na podzim.

Pomocí příběhu „mráček a počasí“ se děti seznámily se základními symboly pro počasí. Povídali jsme si o tom, jaké počasí mají děti nejraději a proč. Dále děti pracovaly na jednotlivých stanovištích, kde procvičovaly práci s písmeny, skládání puzzle, opis slov u stolu, určování počtu slabik, počítání. Také jsme se učili o oblečení v závislosti na počasí – děti pracovaly s kartičkami různého oblečení, pojmenovávaly obrázky, určovaly poč. a konc. hlásky, určovaly, do jakého počasí by si oblečení oblékly. Povídali jsme si také o větru – co to je vítr, co všechno může vítr rozhýbat, jak můžeme vítr zobrazit (značky pro vánek – vítr – vichřice). Děti kreslily jak vítr fouká, seznámily se s novou pohybovou básničkou „Papírový drak“, vyplňovaly pracovní list „Obrázkové sudoku“ s obrázky počasí.

Během odpoledne děti odpočívaly u pohádkových příběhů z knih „Na co se veverky těšily a další pohádky o zvířátkách“, „O chytré kmotře lišce“, „Trollové“. Manipulaci a jemnou motoriku procvičovaly samostatnými činnostmi u stolečků, vytvářely deštník, vrabce, hrály hru „elektrika“, „tichá pošta“ a pohybové hry „Sova, kocour a myš“, „Cukr, káva, limonáda“.