Kapka vody3Tento týden jsme zahájili povídáním o sv. Janu Pavlu II. Děti se krátce seznámily s jeho životem, prohlédly si obrázky svatého otce, viděly, jak vypadá papamobil a k čemu se používá, vymalovaly si omalovánku tohoto světce.

Další dny jsme se již věnovali přírodě kolem nás – především vodě. Společnými silami děti namalovaly obraz rybníka a jeho okolí, který jsme poté dále používali. Seznámili jsme se s vodou, která nám pomáhá (vodní elektrárny, pohon pro mlýn, důležitá závlaha, nutnost pít), ale také s vodou, která nám může uškodit (povodeň). Zaměřili jsme se na život u vody a pod vodou děti pracovaly s kartičkami obrázků různých živočichů a rostlin, které najdeme kolem rybníka. Tyto obrázky pojmenovávaly, určovaly počet slabik, poč. a konc. hlásky, umisťovaly je do našeho společného obrazu rybníka (na hladinu, pod vodu, do rákosí, …).

Pomocí krátkých filmů (např. „O Vodičce“) jsme se seznámili s koloběhem vody v přírodě a jak je to s vodou pitnou a vodou odpadní. Hráli jsme různé pohybové hry, např. s padákem, „Povodeň“, „Šup do vody, šup z vody“, děti trénovaly grafomotoriku při vyplňování grafomotorických listů, učily se základní tah pro kresbu ryby s písničkou „Rybička maličká“, učily se a opakovaly písničky nejen na mši „Dobrý Bůh“, „Otevřme Písmo a poslouchejme“, „Naplňuj mě Duchem svým“, „Ťuky, ťuky“, „Hvězdička betlémská“.

Ve středu jsme navštívili muzeum umění, kde byl pro děti připraven program s názvem „Barevné variace“. Děti se seznamovaly se třemi barevnými královstvími, zjišťovaly, jak na ně působí barvy, jakou náladu v nich vyvolávají, společně dotvářely obraz pana Bohumila, poslouchaly barevnou hudbu a podle barev i hrály. Nakonec si vytvořily svůj vlastní obraz barevný podle toho, jak se cítily.

Během odpoledne děti odpočívaly u četby pohádkových knih,  jemnou motoriku procvičovaly manipulačními činnostmi a pracovně výtvarnými aktivitami, vyplňovaly prac. list zaměřený na koloběh vody v přírodě, seznámily se s novou básničkou „Kapka“, vyslechly si příběh „Kapička Karlička“, hrály pohybovou hru a spontánně se zapojovaly do různých činností dle své libosti.