Tento týden byl prvním ze dvou barevných týdnů. Pondělí a úterý bylo ve znamení oranžové, středa a čtvrtek patřil červené barvě a pátkem nás provázela modrá.
Děti celý týden nosily různé druhy ovoce a zeleniny vždy podle barva daného dne. Následně jsme si jednotlivé plody pojmenovávali, určovali velikosti a tvary, dělili je na ovoce a zeleninu. Bavili jsme se o tom, jak se dále mohou upravovat nebo co dalšího se z nich dá udělat. Jednotlivé plody jsme si společně rozkrajovali a zkoumali, jak vypadají uvnitř. Potom jsme se věnovali chutím, děti ochutnaly různé druhy ovoce/zeleniny a ti nejstatečnější dokonce ochutnali chilli papričku. Také si děti vyzkoušely poznávání ovoce/zeleniny pouze hmatem.
Dále jsme také cvičili, naučili jsme se novou pohybovou básničku "Mrkvička" a jedno dopoledne jsme si ve třídě postavili "opičí dráhu", kterou pak děti úspěšně překonávaly. Hráli jsme pohybové hry jako např. "Čáp ztratil čepičku", "Elektrika" nebo "Tichá pošta".
Během"výtvarně-pracovních aktivit si děti vytvořily vlastní mrkve, pomeranče, řepy a jablíčka. Dále vypracovaly pracovní list "Najdi 4 rozdíly“ a "Malý horní oblouk" na rozvoj grafomotoriky.
Zpívaly písně "Bedla" a seznámily se s novou písničkou "Honzík".
Odpoledne odpočívaly u četby z knih "Houbový mužíček", "Moji přátelé zvířátka" a "Malá čarodějnice".
"Mrkvička"
Stojí v hlíně mrkvička, je jí dlouhá chvíle,
tak vyskočí z políčka, zaskáče si čile.
Natrhá pár kytiček a utíká domů,
v tom ji potká zajíček: „Zahrajem si spolu.“.
Válí sudy, skotačí, dovádějí v trávě
pak si lehnou posvačí, oba usnou hravě.