Article 29813362Tento týden jsme se s dětmi zaměřili na pravidla chování v naší MŠ. Děti se zamýšlely nad tím jak by podle nich vypadala NEJLEPŠÍ ŠKOLKA NA SVĚTĚ – jak by vypadala, co by v ní nemělo chybět, atd. . Taky si takovou školku vytvořily z šátků a dekoračního materiálu.

Potom jsme se věnovali jednotlivým třídním pravidlům, v návaznosti na to si děti vyslechly příběh "O školce, kde nedodržují pravidla", aby si uvědomily proč pravidla vůbec máme a jak by to vypadalo, kdyby jsme je nedodržovali. Pracovali jsme s různými obrázky ilustrující chování dětí, které jsme následně třídili na správné x špatné.

Mimo jiné jsme také cvičili, trénovali např. chůzi, skok nebo podlézání kladiny. Hráli hry "Přehazovaná" nebo "Probouzení hvězdiček", která se dětem tak líbila, že jsme ji museli opakovat skoro každý den. Slovní hry "Šuplík se slovíčky" a "Na opaky".

Vypracovali jsme pracovní list "Slabiky", během kterého děti vytleskávaly a počítaly slabiky jednotlivých slov. Naučili jsme se novou básničku "Sluníčko".

Také jsme stihli oslavit jedny narozeniny a v pátek jsme absolvovali besedu s městskou policií.  

Během výtvarně-pracovních činností se děti učily malovat kočku, tvořily zelené louky, společně jsme vyrobily NAŠI ŠKOLKU. Grafomotoriku rozvíjely u pracovního listu "Kytičky" a výroby ovečky.

Během odpoledního odpočinku poslouchaly četbu z knihy "V Tichošlápkách je pořád veselo", "Krtek a maminka" a "Houbový mužíček".

"Sluníčko"

Všichni dobře znáte

to sluníčko zlaté.

Každé ráno časně vstává,

vlídně na nás z výšky mává.

Každý den se z nebe směje,

paprsky nás krásně hřeje.