V uplynulém týdnu jsme si s dětmi povídali o našich smyslech – kde sídlí, jak se jmenují, kde je najdeme. Popisovali jsme si jednotlivé části oka, ukazovali jsme si sídla chutí na jazyku a jednotlivé smysly jsme rozvíjeli a uvědomovali jsme si, k čemu je máme.

Pojmenovávali jsme naše jednotlivé prsty a vysvětlovali jsme si jejich názvy, učili jsme se novou básničku „Naše prsty“, poznávali jsme předměty hmatem, hráli jsme hru se zavázanýma očima „Kdo je to?“, hru „najdi něco“ (měkkého, tvrdého, jemného, …). Rozeznávali jsme zvuky, poznávali jsme chutě, zkoušeli jsme různé vůně, hledali jsme rozdíly na stejných obrázcích, vodili jsme kamaráda se zavázanýma očima, zkoušeli jsme se pozdravit nosem, hráli jsme pohybovou hru „najdi sídla smyslů“, pozorovali jsme pohyb našich zornic, hráli jsme kimovu hru. Pracovali jsme s encyklopedií, kde jsme si prohlíželi oko, ucho, sídla chutí na jazyku.

Ve středu jsme se zúčastnili hudebně-dramatického vystoupení ve školce.

Celý týden jsme naše smysly cíleně rozvíjeli různými hrami a aktivitami a uvědomovali jsme si jejich funkci.

 

Básnička „Naše prsty“

Všechny naše prsty, schovaly se v hrsti.

Spočítám je hned, jedna, dvě, tři, čtyři, pět.