Tento týden, jak už samotný název napovídá, byl zaměřen na počasí. Děti pracovaly se symboly počasí, pojmenovávaly je, poznávaly je, určovaly, jaké je počasí venku.

Pomocí motivačního příběhu „Mráček a počasí“ jsme se setkali s různými druhy počasí. Povídali jsme si o příběhu, co mráček dělal a proč a následně jsme pracovali s kartičkami se symboly počasí – polojasno, slunečno, prší, je bouřka, sněží, zamračeno. Hráli jsme pohybovou hru „najdi správný symbol počasí“. S ptáčkem Kmocháčkem jsme se zaměřili na život ptáků během roku, který je se změnami počasí úzce spjat. Povídali jsme si o odletu ptáků, o jejich přezimování, zkoušeli jsme stavět hnízda za hudby Vivaldiho „Čtvero ročních období – Jaro“. S dětmi jsme cvičili – překonávaly překážkovou dráhu (stupínky, žíněnka, čočky, kladina, obruče), opičí dráhu, protahovaly se, hráli jsme různé pohybové hry„sběr krmení do hnízda“, „skok do kaluže, skok z kaluže“, hru na tělo – zvuky deště, zpívali jsme, využívali jsme doprovodu orf. hud. nástrojů.

Odpoledne děti odpočívaly při četbě pohádkových knih, vytvářely mrak s bleskem, kreslily dešťovou vílu, obrázky inspirované slyšenými pohádkami, zpívali jsme lidové písně, hráli jsme kimovu hru, hru „hádej kdo je pod plachtou“, zájemci pracovali na tabuli. Nechyběly ani volné spontánní hry podle výběru a chutě dětí.